קיידנט מקבוצת כת"ב התחילה לערוך ניסוי בתרופה לדיכאון ותקבל 15 מיליון דולר מנוברטיס

עפ"י ההסכם בין נוברטיס לקיידנט, נוברטיס תערוך את הניסויים הקליניים ואת הליך הרישום של התרופה עבור טיפול בדיכאון ותשווק אותה אם המוצר אכן יגיע לשוק • מניית כלל ביוטכנולוגיה מגיבה בעלייה של 0.5% • קיידנט היא אחת מחברות התרופות האמריקאיות שנכנסו לפורטפוליו של כת"ב, כשכלל תעשיות נרכשה ע"י לן בלווטניק

נוגדי דיכאון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
נוגדי דיכאון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת החזקות הביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הודיעה היום (ד') כי חברת Cadent Therapeutics, שבה היא מחזיקה 16%, צפויה לקבל 15 מיליון דולר מחברת נוברטיס, שעמה היא חתומה על הסכם פיתוח משותף, בעקבות תחילת ניסוי קליני במוצר. מדובר בניסוי שלב II בתרופה שפיתחה קיידנט לטיפול בדיכאון עמיד לתרופות.

מניית החברה מגיבה בעלייה של 0.5% לידיעה, וכלל ביוטכנולוגיה  נסחרת לפי שווי של 468 מיליון שקל.

על-פי ההסכם בין נוברטיס  לקיידנט, נוברטיס תערוך את הניסויים הקליניים ותהליך הרישום של התרופה עבור טיפול בדיכאון, ותשווק אותה אם המוצר אכן יגיע לשוק. בתמורה תשלם נוברטיס לקיידנט תשלומי אבני-דרך ותמלוגים. 16 מיליון הדולר האלה הם תשלום אבן-דרך בעסקה. הסכום הכולל שעשויה קיידנט לקבל ממוצר זה הוא 385 מיליון דולר באבני-דרך ותמלוגים.

הניסוי צפוי לכלול 66 חולים, שיחולקו לכמה זרועות: משטרי מינון שונים של התרופה, זרוע ביקורת וזרוע השוואה מול תרופה אחרת בפיתוח, הנחשבת למבטיחה בטיפול בדיכאון - קטמין. היעד העיקרי של הניסוי הוא שינוי במדד הדיכאון "סולם מונטגמרי-אסברג" בחולים המטופלים בתרופה, בהשוואה לקבוצת הביקורת. ההשוואה מול הקטמין נועדה בעיקר להמשך תהליך הפיתוח ולמטרות שיווקיות בהמשך. סיום המעקב אחרי החולים צפוי ברבעון הראשון 2020.

קיידנט היא אחת מחברות התרופות האמריקאיות שנכנסו לפורטפוליו של כת"ב, כשכלל תעשיות נרכשה על-ידי המיליארדר לן בלווטניק, והוא החליט למזג את פעילותה ביומד שלו תחת כלל ביוטכנולוגיה. קיידנט מפתחת תרופות נוספות למחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, ובהן תרופה לטיפול בהפרעות תנועה מסוג SCA ורעד לא-פרקינסוני, וכן תרופה לטיפול בהפרעות קוגניטיביות בחולי סכיזופרניה.

בנובמבר האחרון גייסה קיידנט 40 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר "אחרי הכסף" מכמה משקיעים, ובהם Cowen Healthcare, זרוע ההשקעות בביוטק של בנק ההשקעות Cowen, וקרנות הון הסיכון, Atlas venture ,Qiming ventures, וכן חברת אקסס של בלווטניק, שהשקיעה בחברה גם באופן ישיר. נוברטיס מחזיקה בכ-10% בחברה.