העיתונאי חיים ריבלין נפרד מחדשות 12 ומצטרף לצוות "המקור"

ריבלין, מבכירי העיתונאים החוקרים בטלוויזיה בישראל, יצטרף אל מערכת "המקור" עם רביב דרוקר וברוך קרא, יערוך עבור התוכנית תחקירים וכתבות דוקומנטריות וישדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 13

לאחר כ-20 שנה - העיתונאי חיים ריבלין, זוכה פרס סוקולוב, נפרד מחדשות 12 ומצטרף לחדשות 13 ולצוות תוכנית התחקירים "המקור".

ריבלין, מבכירי העיתונאים החוקרים בטלוויזיה בישראל, יצטרף אל מערכת "המקור" עם רביב דרוקר וברוך קרא, יערוך עבור התוכנית תחקירים וכתבות דוקומנטריות וישדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 13.

מאחורי ריבלין 25 שנות עבודה עיתונאית, שאותן החל בשנת 1994 ככתב ועורך בעיתון "ירושלים". בהמשך הוא שימש במשך 3 שנים ככתב משטרה בקול ישראל, והחל משנת 2000 הוא משמש ככתב ועיתונאי חוקר במסגרת חדשות 2 (כיום חדשות 12).

ריבלין חתום על שורה ארוכה של תחקירים, בהם תחקיר "מסך עשן" על קשרי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם חברות הטבק והעברת מעטפות הכסף אל לשכתו; חשיפת "תעשיית הג'ובים" של מקורבי ליצמן במערכת הבריאות; חשיפת הקשר בין זיהום האוויר מהמפעלים במפרץ חיפה לבין התחלואה באזור; תחקיר "דני יסדר" על פעילותו של דני נוימן כמאכער במשרדי ממשלה ו"קניית פגישות" עם מנכ"ל משרד התחבורה; תחקיר על זכיית "דיפנסיבשילד" במכרז לפינוי מוקשים בראשון-לציון, שבעקבותיו נפתחה חקירת משטרה, והפרקליטות הודיעה על כוונה להגיש כתבי אישום נגד שניים מהמעורבים; תחקיר על אודות הקשר בין יזם הנדל"ן ארז מוסצ'ו לראש עיריית ראשון-לציון לשעבר והעלמת עין של העירייה מבנייה לא חוקית מאסיבית במרכז העיר; תחקיר על האב נדאף, מדליק המשואה בטקס יום העצמאות, והחשדות לעבירות מין בצעירים בני העדה הנוצרית; תיעוד התנאים המחפירים בהוסטלים לניצולי שואה, תחקיר שהביא להלאמתם; ועוד.

ריבלין, נשוי, אב ל-3 בנות ומתגורר בירושלים, זכה בין היתר פעמיים בפרס "פרימור" על תחקירים בתחום הרווחה, בפרס "פראט" על תחקירים בתחום הסביבה, באות הוקרה מהאגודה למלחמה בסרטן על סדרת הכתבות על אודות חברות הטבק, ובשנת 2011 זכה בפרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית.

השופטים כתבו בנימוקיהם למתן הפרס כי "ריבלין פתח צוהר לעזובה ולניצול בחצר האחורית של החברה הישראלית והביא אותה למציאות הרחוקה שנות אור מאבק הכוכבים שבו זרועה הטלוויזיה המסחרית... בתבונה וברגישות נתן ריבלין בכתבות שלו ביטוי לסוגיות כלכליות חברתיות החורגות מן המצוקות האישיות שאותן חשף... התחקירים והכתבות שלו אתגרו את הצופה רגשית ושכלית בלי לבייש את מושאי הסיקור ובלי להיגרר לתיאורי מסכנות... עשייתו של ריבלין משמשת תזכורת לחשיבות של תחקירים כאלה בשמירה על החברה ועל כבוד האדם". 

חיים ריבלין מסר: "אני עוזב חברים יקרים ומערכת אהובה שהייתה לי משפחה שנייה. אני מודה לאבי וייס ולכל יתר החברים על שנים של עשייה מופלאה ועתירת הישגים עיתונאיים. בחלוף שני עשורים, הגיעה העת להביט לאחור בסיפוק ולחפש אתגרים חדשים. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי להצטרף לתוכנית התחקירים הטובה ביותר בישראל ולחדשות 13".

רביב דרוקר, מגיש "המקור", מסר כי "אנחנו מחזרים אחרי חיים עוד מהמאה הקודמת בערך. שמחים שסוף-סוף החליט לבוא".

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 13, מסר: "אני שמח מאוד לשוב ולעבוד עם חיים, מבכירי העיתונאים החוקרים בישראל, שיחזק את העשייה התחקירית בתוכניתנו 'המקור' ובחדשות 13".