חודשה תנועת הרכבות; ההסתדרות תקים ועדת בדיקה מיוחדת

(עדכון) - הנהלת הרכבת הודיעה כי ייקח כשעתיים עד שתנועת הרכבות תשוב לסדרה, אך קיים חשש משיבושים לקראת שעות הצהריים • הוועדה של ההסתדרות תבחן את האירועים שהתרחשו הבוקר ברכבת • הלילה הודיעו שמונה מנהלי תנועה ארציים על מחלה

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל
רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

תנועת הרכבות צפויה להתחדש בקרוב. רכבת ישראל עדכנה כי "בדקות האחרונות נמצאו הפקדים המחליפים לאיוש המשמרת בפיקוד הרכבות. תנועת הרכבות תשוב בדקות הקרובות, אך ייקח כשעתיים עד שתשוב לסדרה. קיים חשש מהמשך השיבושים לקראת שעות הצהריים, גם כן כתוצאה מקושי באיוש משמרת הפקדים. הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים, רואה בחומרה רבה את הצעד הפראי והבלתי חוקי שננקט הבוקר על ידי נציגות העובדים, ותפעל בכל הדרכים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה הבוקר על קמת ועדת בדיקה מיוחדת שתבדוק את האירועים שהתרחשו הבוקר ברכבת. בראש הוועדה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.

ב-8:00 בבוקר נפתחה שביתה ברכבות לאחר שבלילה הודיעו שמונה מנהלי תנועה ארציים ברכבת (המכונים פקדים) על מחלה. זאת, בשעה שיש 21 פקדים בחברה בכלל. בחברה האריכו משמרת לארבעת העובדים שהחלו לעבוד בלילה, אך לא ניתן להמשיך אותה עוד מבלי להפר את נהלי הבטיחות. הפקדים שאינם חולים לא ענו לטלפונים. בעקבות כך בהנהלת החברה החליטו לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ.

שביתה ברכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל
 שביתה ברכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל

מהנהלת החברה נמסר כי "מדובר בפגיעה קשה של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ הודיע כי הוא מגבה את הנהלת הרכבת והנחה אותה לפנות בדחיפות לבית הדין לעבודה וכן לנקוט צעדים משמעתיים כנגד חברי הועד.

כ"ץ אמר הבוקר כי הוא רואה בחומרה את הגיבוי המתמשך שנותנת הנהגת ההסתדרות לפגיעה חמורה זו בנוסעים ובפרט בחיילי צה"ל שאמורים לשוב היום לביתם. "לא נאפשר אנרכיה ברכבת ישראל. נוסעי הרכבת לא יהיו בני ערובה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכח ובריונות. בכוונתי לנקוט בכל הצעדים הנדרשים להפסקת תופעות חמורות אלה, בדיוק כשם שעשיתי בעבר", הוסיף כ"ץ.

בוועד אמרו הבוקר כי השיבושים אינם באשמתם, וההנהלה עוצרת את התנועה כדי לפגוע בוועד. "הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבויים ופיקטיבי. ועד העובדים וגילה אדרעי קראו על ההחלטה חסרת האחריות והמיותרת של הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות מהתקשורת. מדובר במהומה רבה על לא מהומה ובהנהלה שלא בוחלת בכלום כדי לפגוע בעובדיה ולעשות כל מאמץ לרבות הפצת נתוני שקר והכפשות שווא כדי לנסות להשניא את עובדיה שלה, על הציבור".