היום בישיבת הממשלה: כ"ץ ידרוש חוק בוררות חובה שיאסור שביתות בשירותים חיוניים

היום תתכנס ישיבת ממשלה ראשונה אחרי הבחירות, ולדברי שר התחבורה, כל מפלגה שתרצה להצטרף תחויב להסכים לחקיקה זו • "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים"

ישראל כץ/ צילום: שלומי יוסף
ישראל כץ/ צילום: שלומי יוסף

שר התחבורה ישראל כ"ץ יעלה היום (א') בישיבת הממשלה את בקשתו לחקיקת חוק בוררות חובה שיאסור שביתות בשירותים חיוניים. "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים", אמר כ"ץ, זאת על אף שוועד העובדים של הרכבת טוענים בתוקף כי לא הייתה הוראה שלהם שלא להתייצב לעבודה, וכי בהאשמות כלפיהם יש דיבה.

היום תתכנס ישיבת ממשלה ראשונה אחרי הבחירות, ולדברי שר התחבורה, הנושא של חוק בוררות חובה ייכלל בהסכמים הקואליציוניים, וכל מפלגה שתרצה להצטרף תחויב להסכים לחקיקה זו.

"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה"ל ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים", אמר השר כ"ץ.

לדבריו, "ניסיונו של ועד העובדים להחזיר את הרכבת לעידן האחיזה בשאלטר והשביתות הפראיות לא יצלח. הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן וחבריו בהסתדרות לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים, הרכבת שייכת לציבור, ונעשה הכול כדי להחזירה לפעילות למען הציבור".