תנועת הרכבות לירושלים חודשה אחרי למעלה מעשר שעות. בשלב הראשון, תעבור רכבת אחת לשעה במקום שתיים לשעה לכל כיוון.
כאמור, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כינס הבוקר (ב') דיון חירום של צמרת ההסתדרות בתל-אביב כדי לדון באירועים האחרונים ברכבת ישראל ועל רקע קריאתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לקדם יוזמת בוררות חובה במסגרת קווי היסוד של הממשלה הבאה.
היום החלה בעבודתה ועדת הבדיקה שמינה בר-דוד לבדיקת האירועים שגרמו להפסקת פעילות הרכבות בשישי בבוקר בהוראת הנהלת הרכבת, בנימוק של חשש לביטחון הנוסעים. הוועדה היא בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב וחברים בה גם היועץ המשפטי של ההסתדרות עו"ד יחיאל שמיר ויו"ר ארגון עובדי עיריית תל-אביב רמי בנגל. יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ישמש כמשקיף וילווה מקצועית את הוועדה. מקורבים לבר-דוד אמרו ל"גלובס" כי "הדיון נועד לעסוק בטובת העובד הישראלי ושיקום יחסי העבודה במשק".
אתמול (א') הכריזו בכירים ההסתדרות כי יבצעו חקירה לעומק של אירוע השבתת הרכבות ביום שישי ולא פסלו את האפשרות כי ייתכן שהיה מדובר במהלך מכוון מצד ההנהלה בניסיון להבאיש את ריחו של ועד העובדים. יו"ר הוועד גילה אדרעי הודיעה כי תגיש תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת. בהנהלה טענו כי היעדרותם של עובדים חיוניים האחראיים על בקרת מערך הרכבות חייבה אותם להורות על הפסקת פעילות הרכבות עד למציאת עובדים מחליפים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.