ועדת הבדיקה של השבתת הרכבות: השופט בדימוס סטרשנוב ימונה ליו"ר

יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, אבי אדרי, יועד לעמוד בראש הוועדה, אולם מינויו נתפש כתמוה בעיני הנהלת הרכבת כיוון שנחשב למקורב לוועד הרכבת

אמנון סטרשנוב./ צילום: עינת לברון
אמנון סטרשנוב./ צילום: עינת לברון

יו"ר ההסתדרות ארנון בן-דוד מחליף את ראש הוועדה לבדיקת אירועי ההשבתה של הרכבת ביום שישי. במקום יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, אבי אדרי, שיועד לעמוד בראשה, ימונה אדם נייטראלי יותר - השופט לשעבר אמנון סטרשנוב. אדרי נחשב למקורב לוועד הרכבת, ולכן מינויו נתפש כתמוה בעיני הנהלת הרכבת.

השופט קיבל את הבקשה, והוועדה צפויה להתכנס כבר השבוע ולהגיש את מסקנותיה מיד אחרי פסח.

בינתיים, שר התחבורה ישראל כ"ץ מבקש לנצל את העיצומים כדי לקדם חקיקת חוק בוררות חובה בשרותים חיוניים - שיאסור שביתות בשרותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציונים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק. עם זאת, חוק כזה יכול למנוע רק השבתות רשמיות ומוכרזות, ולא "מחלות מדומות", כפי שקרה ביום שישי ברכבת, לטענת החברה.

גם הבוקר (א') התרחשו שיבושים ברכבת, אך הפעם בשל תקלות טכניות - שלוש רכבות מאשקלון לתל-אביב בוטלו, ונוסעים רבים נותרו בתחנות.

ביום שישי בבוקר תנועת הרכבות עצרה לאחר שהרכבת התקשתה למצוא עובדים לפיקוד הרכבות הארצי של החברה, "מגדל הפיקוח" של תנועת הרכבות בארץ. מתוך 21 עובדים מוסמכים, שמונה הודיעו על מחלה ולא ניתן היה להשיג תשובה מתשעה אחרים. ההנהלה טוענת כי הייתה זו 'שביתה איטלקית', כלומר, שביתה שאינה מוכרזת (ואינה חוקית), והוועד טוען כי אלה הכפשות ומדובר בכישלון של ההנהלה.