דרמה בבנק הפועלים: אריק פינטו הודיע במפתיע על עזיבה

פחות מ-3 שנים מאז מונה לתפקיד, הודיע פינטו כי יעזוב בסוף השנה את תפקידו על רקע תחושת מיצוי • הקדנציה של פינטו בבנק הפועלים הייתה לא פשוטה וכללה התמודדות עם חקירה מורכבת בארה"ב • עדיין לא ברור מי יחליפו בתפקיד

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר

אחרי פחות 3 שנים בתפקיד מנכ"ל הבנק הגדול בישראל, הודיע היום (ב') במפתיע אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים , כי בכוונתו לסיים את תפקידו עד סוף השנה. הודעתו של פינטו נחשבת למפתיעה ולא צפויה. רק הבוקר הופיע פינטו בטקס פתיחת המסחר של חברת ישראכרט בבורסה ושידר עסקים כרגיל.

זאת ועוד, באחרונה הפך בנק הפועלים לבנק ללא גרעין שליטה, לאחר ששרי אריסון החלה למכור את מניותיה בבנק בבורסה. הפיכת בנק הפועלים לבנק ללא גרעין דווקא חיזקה את מעמדו של פינטו והיוותה פוטנציאל לשלטון מנהלים עתידי בבנק.

בסביבתו של פינטו מציינים כי הוא החליט על עזיבתו בגלל תחושת מיצוי ורצון לפנות לתחומים חדשים. במערכת הבנקאית מזכירים כי הקדנציה של פינטו בבנק הפועלים הייתה לא פשוטה וכללה טיפול בלא מעט אתגרים, ובראשם טיפול בחקירה בארה"ב שדרשה משאבים רבים הן כספית והן ניהולית.

חקירת בנק הפועלים הלכה והסתבכה, ועד כה היא עלתה לבנק (בהפרשות חשבונאיות והוצאות משפטיות) כ-3 מיליארד שקל. בכוונת פינטו לסיים את הטיפול בחקירה האמריקאית בטרם יעזוב את תפקידו.

כמו כן, פינטו טיפל ברפורמת שטרום לריכוזיות במערכת הבנקאית שאילצה אותו להיפרד מישראכרט, תוכניות התייעלות בבנק ונושאים נוספים. פינטו ביקר לא אחת את התגברות הרגולציה כנגד המערכת הבנקאית וכן את חוק שכר הבכירים שחתך לו ולמנהלים רבים נוספים את תקרת השכר ל-2.5 מיליון שקל.

פינטו (57) עובד בבנק הפועלים מזה 39 שנים. לאורך השנים הוא התקדם בסולם הניהול, עד שמונה לחבר הנהלה. הוא נחשב גם למקורב למנכ"ל הבנק הקודם, ציון קינן, שסייע לו להתמנות למחליפו.

עדיין לא ברור מי יחליף את פינטו בתפקיד. מתוך הבנק ניתן למנות מספר מועמדים מקרב חברי ההנהלה, בהם גולן שרמן, ארז יוסף, צחי כהן וידין ענתבי.

אריק פינטו מסר היום: "מעולם לא חשבתי שאעבוד בבנק 40 שנה ברציפות, ואני מרגיש שזה הרגע המתאים עבורי להסתכל אחורה בגאווה ובסיפוק ולהספיק להגשים חלומות ואתגרים נוספים בעתיד".

יו"ר הבנק, עודד ערן, הוסיף: "קיבלתי בצער את החלטתו של אריק להיפרד מהבנק בסוף שנת 2019. אני אישית אאלץ להיפרד מחבר אותו אני מעריך ואוהב".

מבנק ישראל נמסר כי המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, עודכנה על כוונתו של אריק פינטו לפרוש מכהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים בסיום חוזה ההעסקה שלו - בדצמבר 2019. המפקחת שוחחה עם יו"ר הבנק על הנושא, והוא הודיע לה על כוונת הדירקטוריון להקים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש.