אפריה צונחת 12% ומפילה את סקטור הקנאביס בוול סטריט

החברה הקנדית פרסמה דוחות כספיים וחשפה הפסד של 108 מיליון דולר קנדי • ההכנסות עלו, אך מחיר המכירה של קנאביס לשימוש בקרב מבוגרים ירד

עישון קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
עישון קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

מנייתה של חברת אפריה (Aphria) הקנדית, שפועלת בתחום הקנאביס, צונחת כעת ביותר מ-12% בוול סטריט ומעיבה על המניות בתחום הקנאביס הנסחרות בוול סטריט, וזאת לאחר שעברה להפסד ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה. 

דוחות החברה שפורסמו היום חשפו הפסד של 108.2 מיליון דולר קנדי שרשמה החברה ברבעון הפיסקלי השלישי, וזאת לעומת רווח של 12.9 מיליון דולר קנדי. מנגד, הכנסותיה של החברה עלו מ-10.3 מיליון דולר קנדי, ל-73.6 מיליון דולר קנדי, ברבעון המלא הראשון מאז עברה הלגליזיציה בקנדה. 

עוד נרשמה אכזבה בנוגע לכמות הקנאביס שמכרה החברה ברבעון. לפי הדוחות, אפריה מכרה 2.636 טונות של קנאביס, לעומת 3.408 טונות ברבעון המקביל. המחיר הממוצע של מוצרי קנאביס רפואי עלה ל-8.03 דולר קנדי ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה, לעומת 7.51 דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת למכירות שמן קנאביס.

המחיר הממוצע של קנאביס לשימוש בקרב מבוגרים ירד ל-5.14 דולר קנדי, לעומת 6.32 דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת לצמצום גודל האריזה שנמכרה. 

גם יתר המניות בתחום הקנאביס נסחרות כעת בירידות, וזאת לאחר שתוצאותיה של אפריה מעלות את החשש מירידת מחירי המכירה. מניית טליריי (סימול: TLRT) צונחת בכ-7.5%, מניית  Cresco Labs צונחת בכ-5%, קנופי נופלת ב-3.7%, אורורה מאבדת כ-5%, מניית ABC יורדת 3.7%, ומניית קרונוס (סימול: CRON) צונחת 7.5%.