תוצאות הבחירות הסופיות התפרסמו: הליכוד וכחול לבן על מספר מנדטים זהה, הימין החדש בחוץ

יצוין כי מתוך 35 המנדטים של הליכוד, מנדט אחד מוחזק ע"י מפלגת אחי בראשות ח"כ אלי בן דהן, והוא אמור להתווסף לאיחוד מפלגות הימין ולהרכיב שם סיעה העומדת על 6 מנדטים • הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד לא עברו את אחוז החסימה

השופט חנן מלצר בכנס לשכת עורכי הדין היום / צילום: ליאב פלד
השופט חנן מלצר בכנס לשכת עורכי הדין היום / צילום: ליאב פלד

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הערב (ג') את התוצאות הסופיות של הבחירות לרבות החלוקה למנדטים וחישובי הסכמי עודפים וזה בסיומו של שבוע ולאחר בקרות ובדיקות של קלפיות, הן לפי בקשת הימין החדש והן לפי נהלי בדיקה פנימיים.

זו היא חלוקת המנדטים בכנסת ה-21: הליכוד 35; כחול לבן 35; ש"ס 8; יהדות התורה 8; מפלגת העבודה 6; חד"ש תע"ל 6; איחוד מפלגות הימין 5; ישראל ביתנו 5; כולנו 4; מרצ 4; בל"ד-רע"ם 4.

יצוין כי מתוך 35 המנדטים של הליכוד, מנדט אחד מוחזק על ידי מפלגת אחי בראשות ח"כ אלי בן דהן, והוא אמור להתווסף לאיחוד מפלגות הימין ולהרכיב שם סיעה העומדת על 6 מנדטים.

הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד לא עברו את אחוז החסימה, אם כי היו מאוד קרובים אליו עם 138,598 קולות. אף על פי כן, בנט ושקד ממשיכים לטעון שיש בעיה בקלפיות ובספירה.

ועדת הבחירות הוציאה לפני כשעה הודעה נוספת הדוחה את טענותיהם של בנט ושקד. בהודעת ועדת הבחירות נאמר: "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות. הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות.

טענות הימין החדש אינן עקביות. בראשית, טענה רשימת הימין החדש כי רשימות שונות פסלו לה קולות, במתכוון, מתוך הקולות מהקלפיות המיוחדות (המעטפות הכפולות). לאחר שנוכחו נציגי הרשימה, בעצמם, כי אין בדברים כל ממש, עברו לטענה חלופית".

עוד אומרים בועדת הבחירות: "בטענתם החלופית טענה רשימת הימין החדש , אמש , יום ב', (15.4.19) כי התוצאות צריכות להיות שונות (לפי דיווחים שאינם מאומתים) והעבירה לבדיקת ועדת הבחירות המרכזית, רשימה של 66 קלפיות בטענה כי נפלו בהם פגמים".

טענות הימין החדש על 8% מהקלפיות הן מטעות, שכן, מדובר בתוצאות (שרובן, כאמור לרעת הימין החדש), מ-5 קלפיות בלבד , מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם ובנוסף, ועדת הבחירות בדקה, מיוזמתה, מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי, במבצע טוהר הבחירות, ומצאה פגמים מזעריים בלבד, שתוקנו על ידה".