נטפליקס הצליחה לעקוף את הציפיות לרבעון, אבל איכזבה בתחזיות

הרווח הנקי של ענקית הסטרימינג זינק ב-19% ברבעון הראשון של 2019 • ברבעון הבא נטפליקס צופה כי רווחיה למניה יעמדו על 55 סנט, אך האנליסטים ציפו לרווח למניה של 99 סנט

מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס / צילום: רויטרס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס / צילום: רויטרס

נטפליקס דיווחה אמש (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019, והציגה הכנסות, רווחים וכמות מנויים מעל הציפיות, אך תחזיות מאכזבות לרבעון הבא. למרות זאת, בחברה הביעו אופטימיות גם לנוכח התחרות הגוברת בתחום הסטרימינג.

רווחי נטפליקס  עמדו על 76 סנט למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 57 סנט - צמיחה של 19% בהשוואה לרבעון הקודם בשנה שעברה, ובמונחי רווח נקי עמדו על 344 מיליון דולר, בהשוואה ל-290 מיליון דולר לפני שנה. הכנסות החברה היו ברבעון זה 4.52 מיליארד, לעומת ציפיות ל-4.5 מיליארד - עלייה של 22% לעומת הכנסות של 3.7 מיליארד דולר בשנה שעברה. מספר המנויים בארה"ב עמד על 1.7 מיליון, לעומת ציפייה ל-1.6 מיליון; ומספר המנויים הבינלאומיים הוא 7.9 מיליון, לעומת ציפייה ל-7.3 מיליון.

לעומת זאת, בתחזית לרבעון הבא החברה איכזבה כשפרסמה שהיא מעריכה כי רווחיה למניה יעמדו על 55 סנט בלבד, בהשוואה לרווח של 99 סנט למניה שצפו אנליסטים. נטפליקס אף דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של 380 מיליון דולר בהשוואה ל-287 מיליון דולר לפני שנה, וצופה כי ב-2019 התזרים השלילי יעמוד על 3.5 מיליארד דולר. בנוסף נטפליקס הכריזה כי סמנכ"ל השיווק שלה, קלי בנט, יעזוב השנה את החברה.

במכתב למשקיעים, נטפליקס התייחסה לכניסת שחקניות חדשות לתחום הסטרימינג כמו אפל ודיסני, והדגישה כי בשל המעבר המאסיבי מצפייה בטלוויזיה בכבלים לשירותי סטרימינג, היא מסוגלת להתמודד עם התחרות הגוברת. החברה כתבה כי "אנחנו לא צופים שהשחקנים החדשים ישפיעו משמעותית על הצמיחה שלנו, מאחר שהמעבר מבידור לינארי לבידור לפי דרישה הוא עצום כל-כך, ובשל האופי השונה של הצעות התכנים שלנו. אנחנו מאמינים שיש ביקוש נרחב לצפייה בטלוויזיה ולסרטים מצוינים, ונטפליקס עונה רק על חלק קטן מאותה דרישה".

בשיחת המשקיעים, מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס גם התייחס לעובדה שדיסני צפויה להסיר את התכנים שלה מנטפליקס בשל השקת שירות סטרימינג משלה. "היינו מוכנים לזה, ואנחנו נרגשים לקראת האפשרות להשקיע יותר ויותר מהכסף שלנו ביצירת תכנים מקוריים חדשים ומרהיבים", אמר.