חברת התעופה ההודית ג'ט איירווייז מפסיקה את פעילותה

(עדכון) - כל הטיסות של חברת התעופה מקורקעות, לאחר שהבנקים הפסיקו את המימון לחברה

הפגנה של עובדי ג'ט איירווייז / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס
הפגנה של עובדי ג'ט איירווייז / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס

חברת תעופה נוספת קורסת: הבנקים הפסיקו את המימון לחברת התעופה ההודית Jet Airways (ג'ט איירווייז), שהייתה בקשיים, וכעת כל הטיסות שלה מקורקעות.

בחודשים האחרונים חיפשה מועצת המנהלים של החברה מקורות מימון שיאפשרו את המשך פעילותה, לרבות הלוואות גישור וסיוע ממשלתי. משקיעים פוטנציאלים שעמדו על הפרק, בהם חברת התעופה אתיחד איירווייז מאבו דאבי, יצאו מהתמונה. החברה, שפועלת בשוק טיסות הפנים בהודו, צמצמה את צי המטוסים שלה ל-5 מטוסים פעילים שהציעו 450 מושבים מדי יום בלבד.

ג'ט איירווייז השהתה את הפעילות הבינלאומית שלה לאור הקשיים שהיא חוותה בחודשים האחרונים. עובדי החברה, שמספרם מגיע ל-16 אלף, טוענים כי מאז ינואר לא שולמו להם משכורות לאור בור החובות שהחברה שקעה לתוכו.

בתקופה האחרונה פנתה החברה לבנק הודי בתחינה לסיוע מיידי שימנע את קריסתה, כשהיא הייתה מצויה בקשרים עם רשויות התעופה ההודיות ועם גורמי ממשלה. ג'ט איירווייז נוסדה ב-1992, ובסיסה נמצא במומבאי. בתקופות השיא שלה היא טסה ליותר מ-52 יעדים עם צי של 115 מטוסים.

ג'ט איירווייז לא פעילה בקו לישראל. חברת התעופה ההודית אייר אינדיה, שנמצאת בבעלות המדינה, מפעילה קו ישיר בין תל-אביב לדלהי - הקו היחיד שטס מעל שמי ערב הסעודית בטיסות מישראל.