חברת הקנאביס קנביט גייסה 31.4 מיליון שקל בהנפקה לציבור

קנביט, שנוסדה ומנוהלת על ידי ירון רצון ועמי ססלר, חתמה לאחרונה על הסכם השקעה עם קבוצה בהובלת ברק רוזן, בה שותף גם דניאל בירנבאום  מסודהסטרים • היא מקימה בימים אלה חוות גידול קנאביס, שלדבריה נמצאת מרחק מספר חודשים מזריעה וקצירה ראשונים במתקן

חברות הקנאביס הנסחרות בבורסה בתל-אביב מתחילות לאחרונה לתרגם את השוויים המאמירים שלהן להשקעות לתוך החברות. תחילה התקבלו השקעות מגורמים פרטיים, כמו למשל קבוצת גארי פיגל שהשקיעה 12 מיליון דולר באינטרקיור, קבוצת ברק רוזן שהשקיעה סכום כולל של 32 מיליון שקל בקנביט וקבוצת עידו חג'ג' שהשקיעה כ-8 מיליון שקל בחברת יו ניבו.

השלב הבא הוא גיוס מן הציבור ומסודיים. טוגדר חתמה על הסכם לגיוס של 10 מיליון שקל מקבוצת הכשרה ביטוח, ואתמול בלילה חברת קנביט  השלימה את הגיוס הגדול ביותר של חברת קנאביס מן הציבור בארץ עד כה-31.4 מיליון שקל. ההנפקה נסגרה בביקושי יתר קלים, והחברה גייסה במחיר המבוקש וכמעט את כמות המקסימום המבוקשת.

במסגרת הגיוס הונפקו מניות החברה לפי מחיר של 18 שקל למניה, מחיר נמוך ב-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בסגירה ונמוך ב-17% מהמחיר אתמול בבוקר, לפני ההודעה על הכוונה לבצע הנפקה.

שווי החברה אתמול בסגירה היה 183 מיליון שקל, ובכל זאת קנביט נסחרה ברשימת השימור בגלל סעיף החזקות הציבור (החברה מוזגה לשלד בורסאי). על פי דיווחי החברה מאתמול, ההנפקה צפוי לאפשר לה לחזור לרשימה הראשית של הבורסה.

קנביט, שנוסדה ומנוהלת על ידי ירון רצון (מנכ"ל) ועמי ססלר (יו"ר), היא חברת קנאביס חדשה יחסית המקימה בימים אלה חוות גידול קנאביס, ולדבריה נמצאת מרחק מספר חודשים מזריעה וקצירה ראשונים במתקן. בחודשים האחרונים חתמה על הסכם השקעה עם קבוצת משקיעים בהובלת ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה. בקבוצה שותף גם מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום.

קבוצת רוזן צפויה להשקיע 32 מיליון שקל בקנביט, תמורת מניות שיהוו לאחר ההקצאה ולאחר הגיוס הנוכחי כ-52% מהחברה. ההשקעה תיכנס לתוקף לא לפני 20 במאי, והיא צפויה לדלל את בעלי המניות שהשקיעו בהנפקה הנוכחית. ההשקעה תתבצע במחיר של 2.4 שקל בלבד למניה, דיסקאונט של כמעט 90% על המחיר הנוכחי.

קנביט מקימה בימים אלה חוות גידול קנאביס אותן היא מתכננת להפעיל באופן עצמאי, וכן בכוונתה לגדל עבור חברת תיקו עולם, עד שהמתקן העצמאי של האחרונה יהיה מוכן. לאחרונה קיבלה החברה אישור לייבא את הזרעים שישמשו אותה לגדל את סבב הצמחים הראשון שישמש את החברה להוכחת תקינות הגידול שלה בני משרד הבריאות לשם קבלת אישור גידול נאות (GAP). רק לאחר גידול 180 שתילים לביקורת והשמדתם, היא תוכל לגדל עבור השוק.

קנביט חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף-פעולה עם בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, לאספקת מוצריה לבית החולים, לטיפול ולמחקר, לכשתקבל קנביט את אישור השיווק עבורם. כמו כן ישלה הסכם שיווק עם חברת נמסטה הקנדית, הנסחרת לפי שווי של 122 מיליון דולר בבורסת ה-CVE בקנדה.