סלקום | בלעדי

סלקום גרפה 17 אלף לקוחות סלולר במבצע אגרסיבי באפריל

סלקום יצאה למבצע מרוכז ביום הבחירות, בו מכרה חבילת סלולר במחיר קבוע ללא הגבלת זמן עם 80 ג'יגה ב-24.90 שקל לחודש • פרטנר ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה ואיבדה החודש כ-15 אלף לקוחות נטו

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

חצי שנה אחרי שניסתה להוביל מהלך של העלאת מחירים בשוק הסלולר, חברת סלקום יצאה במבצע אגרסיבי של מחיר קבוע ללא הגבלת זמן וטלטלה החודש את השוק כולו, תוך שהיא גורפת כ-17 אלף ניודים חדשים נטו (מצטרפים חדשים מינוס נוטשים וללא מנויים חדשים).

את מחיר התחרות והמבצעים שילמה בעיקר פרטנר, שאיבדה החודש קרוב ל-15 אלף מנויים.

גם חברות נוספות איבדו מנויים כתוצאה מהמבצע של סלקום, שגרר תגובות גם של גולן טלקום שהחזירה לשוק את החבילה לכל החיים שלה (29 שקל לחודש ל-100 ג'יגה); אך כאמור את המחיר שילמה בעיקר פרטנר, למרות שסלקום לא כיוונה לכך, והמבצע שלה פנה לכל הלקוחות.

גולן טלקום סיימה את אפריל עם ניוד שלילי של כ-2,500 לקוחות. הוט מובייל, שאף היא עשתה החודש ניסיון קצר להציע חבילות לכל החיים, תסיים את אפריל עם כ-3,500 נוטשים, ונראה כי מבין ארבע החברות הגדולות היא נפגעה הכי פחות. פלאפון סבלה גם היא מהתחרות המתעצמת ואיבדה למעלה מ-6,000 לקוחות. 

פרטנר טוענת כי היא לא איבדה לקוחות החודש יותר מאשר בחודשים קודמים, ולשיטתה היא מאבדת לקוחות בנטו בעיקר כתוצאה מאי-גיוס של לקוחות חדשים. במלים אחרות ופשוטות, פרטנר לא מוכנה למכור בזול ולשלם עמלות גבוהות למשווקים.

המספרים של הנטישות בפרטנר מדאיגים מאד, מכיוון שמדובר במגמה קבועה ורצופה שנמשכת כבר כמה שנים ברציפות. אפשר לבחור ולהאמין להסברים של החברה על כך שהיא לא רוצה למכור דרך משווקים שגובים עמלות, אבל עדיין זה לא שהיא מוכרת במחירים גבוהים יותר מכולם, ולכן היא מגייסת פחות - להפך. היא מוכרת במחירים הכי אטרקטיביים שאפשר, ובכל זאת רק אצלה הנטו בנטישות הוא גבוה בהרבה משל כל מתחרותיה. 

המבצע של סלקום באופן רשמי היה מיועד ל-36 שעות בלבד ביום הבחירות, אך בפועל המשווקים של סלקום (גם ברשתות החברתיות) מתחו אותו קצת מעבר לכך, לאור ההישגים והתגובות של הציבור למהלך. 

מסתבר כי יש שוק ללקוחות שרוצים מחיר קבוע לכל החיים בדיוק במתכונת שמובילה השחקנית החדשה בשוק, We4G מבית אקספון. האחרונה ממשיכה את המומנט החיובי שלה גם באפריל למרות המבצע של סלקום, ונדמה שנראה יותר מבצעים כאלה במהלך השנה, כי יש לכך ביקוש. We4G גייסה באפריל למעלה מ-10,000 לקוחות נטו. 

המבצע של סלקום ללא הגבלת זמן היה 24.90 שקל לחודש עבור חבילת גלישה של 80 ג'יגה בחודש. רשמית סלקום מציינת כי היא יכולה להעלות מחיר בכל עת שתחפוץ, ולכן לא ממש מדובר במבצע לכל החיים, אך יחד עם זאת, בחברה מקפידים לציין כי אין בכוונתם לשחק עם זה. 

רמי לוי וחברת 019 מובייל גייסו באפריל נטו כ-500 לקוחות בלבד.

כשמנסים לנתח את מה שקורה בשוק הסלולר, אי-אפשר להתעלם מכך שרק לפני כחצי שנה החברות עשו ניסיון נואש להעלות מחירים. התחרות בשוק מראה כי שוק הסלולר ממשיך להישחק בקצב גבוה, ויהיה מעניין מאד לראות את התוצאות של הרבעון הראשון בדוחות הכספיים.