בזק | בלעדי

אנטרופי ממליצה להתנגד לשכרו של מנכ"ל בזק; החברה דוחה את האסיפה לאישורו

ל"גלובס" נודע כי אנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, ממליצה להתנגד באופן כללי למדיניות התגמול שמבקשת בזק להעביר לבכיריה וספציפית לרכיב השכר הקבוע של המנכ"ל, דודו מזרחי • בעקבות ההמלצה השלילית נאלצה בזק לדחות בשלושה שבועות את אסיפת בעלי המניות שלה שזומנה להיום

דודו מזרחי מנכל בזק/  ישראל שם טוב
דודו מזרחי מנכל בזק/ ישראל שם טוב

אנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, ממליצה להתנגד באופן כללי למדיניות התגמול שמבקשת בזק להעביר לבכיריה וספציפית לרכיב השכר הקבוע של המנכ"ל, דודו מזרחי. כך נודע ל"גלובס". בעקבות ההמלצה השלילית נאלצה בזק לדחות בשלושה שבועות את אסיפת בעלי המניות שלה שזומנה להיום, ל-23 במאי, "בהמשך לדיונים שהתקיימו עם משקיעים וגופים המייעצים לבעלי מניות מן הציבור". ככל שיחולו שינויים בהצעות שיעמדו להצבעה, בזק תפרסם על כך דיווח.

ככל החברות הציבוריות הישראליות, בזק נדרשת לקבל את אישור בעלי המניות שלה למדיניות התגמול מדי שלוש שנים. המדיניות אושרה לאחרונה ב-2016 ותוקנה ב-2018, בתמיכת אנטרופי. זו כללה חבילת תגמול שנתית בגובה 4.9 מיליון שקל למנכ"ל, מתוכה מענק של 2.4 מיליון שקל.

כעת, לקראת האסיפה שהייתה אמורה להתכנס היום, באנטרופי פרסמו כאמור המלצה להתנגד לשכרו המוצע של מזרחי. כלכלני אנטרופי כתבו כי "תקרת הרכיב הקבוע ברוטו למנכ"ל החברה גבוהה בכ-40% ביחס לזה אשר אושר באסיפה בספטמבר 2018. לאור האירועים האחרונים בחברה ובחברות קשורות אשר פגעו בערך המניה ובתוצאותיה, אנו סבורים כי יש להקטין את הגמישות להגדלת התגמול למנכ"ל".

לאנטרופי אין טענות בנוגע לרכיב ההוני שמוגדר כסביר, וכן לתנאי הפרישה שכוללים מענק של עד שש משכורות חודשיות. תקרת עלות התגמול למנכ"ל בזק, בהתאם למדיניות המוצעת, מגיעה ל-9.6 מיליון שקל: כ-3.4 מיליון שקל עלות רכיב קבוע, 3.1 מיליון שקל מענק שנתי מרבי ו-3.1 מיליון שקל רכיב הוני.

נציין שעל פי הזימון לאסיפה, שכר הבסיס של מנכ"ל בזק לא יעלה על סך של 2.5 מיליון שקל לשנה. מדובר ברף העליון ולא בשכר בפועל. בנוסף הוא יקבל מענק של עד 125% משכר הבסיס השנתי (במקרה של ביצועי יתר). בשנת 2018, עלות שכרו של מנכ"ל בזק הסתכמה ב-1.8 מיליון שקל.

בהקשר של שכר יו"ר בזק, שלמה רודב, תקרת עלות השכר לפי המדיניות המוצעת היא 4 מיליון שקל בשנה, כולה רכיב קבוע, ללא מענקים או תגמול הוני, כלומר עלות חודשית של 333 אלף שקל. באנטרופי מציינים שב-2018 העלות השנתית ליו"ר הייתה 3.4 מיליון שקל בתיקנון ל-100% משרה, כך שהתקרה שנקבעה גבוהה ב-17%.