הפניקס השקיעה עוד 18 מיליון שקל באיי.אי.אס והפכה לבעלת עניין בחברה של חיים גייר

הנכס המרכזי של איי.אי.אס הוא החזקתה בפארק התעשייה פלמחים, ששטחו כ-300 אלף מ"ר • מקדמת פרויקט בערבה להקמת מתחם לשיפוץ והשבחה של מטוסים

חיים גייר / צילום: תמר מצפי
חיים גייר / צילום: תמר מצפי

חברת הביטוח והפיננסים הפניקס  הגדילה את החזקותיה בחברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס  (IES) שבשליטת חיים גייר. ביום חמישי דיווחה איי.אי.אס כי מכרה להפניקס 100 אלף מניות רדומות שהיא מחזיקה, המהוות 1.9% מהון החברה, תמורת סכום של 17.7 מיליון שקל. העסקה בוצעה במחיר של 176.88 שקל למניה, המהווה הנחה של כ-3% על המחיר בסיום המסחר ביום רביעי. בעקבות העסקה הפכה הפניקס (באמצעות קופות הגמל שלה) לבעלת עניין באיי.אי.אס עם כ-5.5% ממניות החברה.

באוקטובר 2017 מכרה איי.אי.אס להפניקס ולקרן ההשקעות נוקד קפיטל מניות תמורת כ-42 מיליון שקל. אז בוצעה העסקה במחיר של 160 שקל למניה, גם מתוך מאגר המניות הרדומות שבידי החברה (לאחר העסקה הנוכחית נותרו בידי איי.אי.אס 210 אלף מניות רדומות, המהוות כ-4.1% מההון).

הנכס המרכזי של איי.אי.אס הוא החזקתה בפארק התעשייה פלמחים, מתחם המשמש לתעשייה, לוגיסטיקה ולהתפלת מים, המשתרע על שטח של כ-300 אלף מ"ר. בפברואר השנה רשמה החברה התקדמות משמעותית עם פרויקט "איירפארק" בערבה, במסגרתו היא מתכננת הקמת מתחם לשיפוץ, השבחה וביצוע פעולות נוספות במטוסים במתחם הצמוד לבסיס עובדה של צה"ל, לאחר שקיבלה את האישור הנדרש ממשרד הביטחון.

ההסכם עם משרד הביטחון כולל בין היתר את הסדרת פעולות תכנון והקמת המיזם, עבודות התאמה הנדרשות בבסיס חיל האוויר הסמוך, עבודות הקמת המיזם ונהלי עבודה להפעלת שדה התעופה עובדה בשעות שגרה וחירום. מדובר בפרויקט שיוקם על פני שטח גדול למדי, של כ-2,200 דונם, ואשר יוכל לקלוט עד 500 מטוסים במקביל.

עלות הקמת פרויקט "איירפארק" - כ-100 מיליון דולר

על פי ההערכות, עלות הקמת פרויקט מסוג זה עשויה להגיע לכ-100 מיליון דולר, בתלות בפעילויות אותן תחליט איי.אי.אס להציע בו, ואם תוכניותיה יתקדמו כמתוכנן - הוא עשוי להתחיל לפעול כבר בעוד כשנתיים באופן חלקי, עד להשלמת ההקמה במלואה. לפי איי.אי.אס, המיזם המתוכנן צפוי להיות אחד הגדולים בעולם מסוגו, ובמסגרתו יוקם אזור תעסוקה חדש שיקלוט כ-800 עובדים שיידרשו לתפעול המיזם. לאחר הקמת הפרויקט, הוא צפוי להיות אחת הפעילויות המרכזיות של החברה.

מניית איי.אי.אס נסחרה היום ביציבות, לאחר שבשנה האחרונה רשמה עלייה של אחוזים בודדים ושווי החברה הגיע לכ-934 מיליון שקל. את שנת 2018 סיימה החברה עם הכנסות של כ-125 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של 74.8 מיליון שקל, לאחר שנהנתה מרווחי שערוך בהיקף של כ-69 מיליון שקל על הפארק בפלמחים. שוויו של פארק התעשייה הגיע בסוף 2018 לכ-584 מיליון שקל - לעומת כ-440 מיליון שקל בסוף 2017.