TMF | בלעדי

פררו רושה יוצאת למכרז על תקציב המדיה בהיקף 15 מיליון שקל

על התקציב, שכולל את המותגים נוטלה, קינדר ופררו רושה, מתמודדים בין היתר חברת המדיה TMF, המרכזת את פעילות המדיה של משרדי הפרסום מקבוצת אומניקום בישראל, וזניט מדיה מקבוצת פובליסיס

שוקולדים של פררו רושה / צילום: Shutterstock
שוקולדים של פררו רושה / צילום: Shutterstock

חברת פררו רושה מנהלת מכרז על תקציב המדיה שלה בהיקף שנתי של כ-15 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". על התקציב, שכולל את המותגים נוטלה, קינדר ופררו רושה, מתמודדים בין היתר חברת המדיה TMF, המרכזת את פעילות המדיה של משרדי הפרסום מקבוצת אומניקום בישראל, וזניט מדיה מקבוצת פובליסיס.

ההתנהלות של חברת פררו רושה מבחינת רכש המדיה נקבעת מתוקף מכרזים בינלאומיים הנערכים בחלוקה לאזורים. אחת לכמה שנים מנהלת החברה מכרז, וכל המדינות ששייכות לאזור מחויבות לקחת בו חלק. הזכייה במכרז היא לחברה אחת בכל האזור.

בשנים האחרונות מטפלת בתקציב פררו קבוצת אומניקום. הקבוצה שותפה בשני משרדי פרסום בישראל - גיתם BBDO ויהושע TBWA. עד עתה עיקר רכש המדיה של פררו נוהל בחברת המדיה TMF, אך חלקו נוהל באופן מופרד על-ידי נבו כרמי, המשנה למנכ"ל יהושע TBWA.

בעבר טופל בחברת המדיה TMF גם התקציב של חברת ריגלי, הנמצא בניגוד עניינים לזה של קבוצת פררו. לכן כדי לטפל בתקציב פררו רושה הוקמה יחידת מדיה נפרדת תחת המותג PHD שנוהלה על-ידי כרמי. כיום מטופל תקציב ריגלי באמצעות חברת מדיה אחרת, מה שמותיר ל-TMF לטפל בתקציב ישירות.

עד למכרז המדיה האחרון טופלו מותגי פררו רושה במשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין, שהיה אחראי הן לקריאייטיב והן למדיה. תקציב הקריאייטיב עדיין מתנהל במשרד, אך המדיה הועברה ב-2015 ל-TMF.

מבחינת ההתנהלות הפרסומית ישנה אמנם עבודה רבה של אדפטציות מחו"ל, אבל במקביל נעשית גם עבודת קריאייטיב מקומית. לדוגמה, בחודשים האחרונים ביצע שמעוני-פינקלשטיין מהלך שבו שולבו תמונות צרכנים על אריזות המוצרים.