אשראי | בלעדי

חברת We4G בדרך להיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית

שכרה את חיים כהן, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט לשעבר, כדי להיות הראשונה בישראל שמספקת אשראי בסלולר • חברת טריא צפויה לעמוד מאחורי הפלטפורמה

חזי בצלאל / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל / צילום: איל יצהר

חברת הסלולר We4G תהיה ככל הנראה החברה הראשונה בישראל שתיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית (Mobile banking) ותספק אשראי ללקוחות. ל"גלובס" נודע כי בעלי החברה, איש העסקים חזי בצלאל, שכר את שירותיו של חיים כהן, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט לשעבר, כדי שינהל את הפעילות.

פיתוח האפליקציה נמצא בשלב מתקדם, וכך גם הקמת המערכת שתנהל את האופרציה הבנקאית. ככל הנראה החברה שתספק ל-We4G את הפלטפורמה היא טריא, הנחשבת למובילה בישראל בטכנולוגיות לאספקת שירותים בנקאיים דרך הסלולר ומחזיקה באישור להפעיל פלטפורמה כזאת בארץ.

כבר עם השקת הפעילות הסלולרית של We4G לפני כשנה, אמר בצלאל כי הבנקאות הסלולרית הוא אחד התחומים שאליהם הוא לוטש עיניים. בעולם מתפתח התחום בקצב יוצא דופן, והבנקאות הסלולרית מחליפה ומשלימה את חברות כרטיסי האשראי. במדינות באסיה, ובהן סין, הסלולר מהווה ארנק אלקטרוני לכל דבר ועניין.

בישראל פרטנר מנסה להוביל את התחום. ככל הידוע היא עדיין פועלת להשלים כניסה אליו, אחרי שלא הצליחה לרכוש את חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ואחרי שקיבלה כתף קרה מחברות כרטיסי האשראי בניסיונה להקים מועדון צרכנים. גם היא, לפי דיווחים, עמדה בקשר עם טריא.

מחזי בצלאל לא נמסרה תגובה. מטריא נמסר: "איננו מפרסמים כל מידע לגבי לקוחות ושיתופי-פעולה עסקיים".