מנכ"ל מגדל, דורון ספיר, שהתפטר לאחר פחות משנה בתפקיד: "תרמתי לחברה למרות כל הרעש שהיה"

דורון ספיר התפטר על רקע השמועות על רצון הבעלים של קבוצת הביטוח, שלמה אליהו, ושל היו"ר, ניר גלעד, לבצע שינוי כיוון בחברה • "אני יוצא בראש מורם. ישבתי בסהרה בחופשה וחשתי שאני שלם עם ההחלטה לסיים במגדל ברוח טובה"

דורון ספיר / צילום: תמר מצפי
דורון ספיר / צילום: תמר מצפי

קבוצת הביטוח מגדל ביטוח  אישרה הבוקר (ג') את החשיפה באתר "גלובס" מאמש, כשדיווחה על התפטרותו של המנכ"ל דורון ספיר, שעשה זאת בצל השמועות על רצון הבעלים של קבוצת הביטוח שלמה אליהו, ושל יו"ר החברה ניר גלעד, לבצע שינוי כיוון בחברה. זאת לאחר פחות משנה בתפקיד.

היום אמר ספיר ל"גלובס" כי "אני שלם עם עצמי. תרמתי למגדל למרות כל הרעש שהיה. בתקופתי כמנכ"ל החברה המשיכה להטמיע מערכות וכלים דיגיטליים לטובת הלקוחות וחיזקה את מערכי השירות שלה. החברה גם נכנסה לעסקי האשראי הצרכני שיסייעו לה בעתיד. אני רוצה להאמין שהתשתיות שנוצרו השנה ישרתו אותה בשנים הקרובות. אני יוצא בראש מורם. ישבתי בסהרה בחופשה וחשתי שאני שלם עם ההחלטה לסיים במגדל ברוח טובה ולצאת הלאה". בדבריו התייחס ספיר למועד הפרסום בדבר החיפוש אחר מנכ"ל חדש, שקרה בעת שהיה במרוקו, בחופשה הראשונה שלו מאז מונה במגדל.

על פי הודעת החברה לבורסה, ספיר מסיים את כהונתו "בתום שנה מלאת אתגרים (...) ואשר בה הניח תשתית חיונית להמשך דרכה של הקבוצה, הוא סבור שעליו לפנות בקרוב לדרך חדשה, שבה יוכל לממש את כל יכולותיו". החברה לא נוקבת במועד בו יסיים ספיר את תפקידו, אך נראה כי לכל היותר הוא ישלים שנה בתפקיד מאז מונה בסוף יוני 2018.

חיפוש המנכ"ל שהחל את הסאגה

דירקטוריון מגדל הסמיך את היו"ר גלעד למצוא מחליף לספיר. למעשה, החיפוש של גלעד אחר מנכ"ל חדש הוא שהחל את הסאגה הנוכחית במגדל: לאחרונה חשפנו ב"גלובס" כי יו"ר מגדל ביטוח גלעד מקדם מאז כניסתו לתפקיד מהלך למציאת מנכ"ל חדש לחברה ואף נפגש עם גורמים בשוק בעניין זה. גלעד נכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי, לאחר שהחליף את יו"ר מגדל ביטוח הקודם, פרופ' עודד שריג, שהודח על ידי בעל השליטה שלמה אליהו לאחר חודשים ספורים בתפקיד.

ספיר הגיע למגדל לאחר שכיהן כמנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל. קודם לכן הוא היה משנה למנכ"ל במגדל ומנכ"ל טלדור. הוא מנהל אהוד שלדברי גורם בשוק הביטוח "נקלע שלא בטובתו לסיטואציה בלתי אפשרית" כשגורם אחר ציין כי "לא נתנו לו צ'אנס אמיתי להביא לידי ביטוי את יכולותיו, והוא רשאי להרגיש מאוכזב". 

ואכן, לספיר לא היה רגע אחד של שקט מאז נכנס לתפקיד במקום עופר אליהו, בנו של בעל השליטה בקבוצה. על פי גורמים מעורים, הוא פעל במהלך כהונתו כמנכ"ל כדי שהחברה תתפתח ושהסערות בצמרתה לא יפגעו בהתקדמותה.