קבוצת דלק: בוטלה העסקה הענקית לרכישת מאגר נפט במפרץ מקסיקו

העסקה בוטלה לאחר שאחת השותפות בשדה הפעילה זכות סירוב והודיעה כי בכוונתה לרכוש את הזכויות • שווי העסקה הענקית לרכישת 22.5% מהזכויות בשדה סיזר טונגה במפרץ מקסיקו היה כ-965 מיליון דולר • בעקבות ההודעה תקבל החברה הבת של דלק בחזרה פיקדון בסך 50 מיליון דולר

יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין

מניית קבוצת דלק  רושמת ירידה של כ-1% בבורסה לאחר שהחברה הודיעה הבוקר (א') כי עסקת הענק לרכישת 22.5% מהזכויות בשדה סיזר טונגה במפרץ מקסיקו בכ-965 מיליון דולר מבוטלת. זאת, לאחר שאחת השותפות בשדה הפעילה זכות סירוב והודיעה כי בכוונתה לרכוש את הזכויות.

בעקבות ההודעה תקבל החברה הבת של דלק בחזרה פיקדון שהפקידה בסך 50 מיליון דולר.

על העסקה המתגבשת דיווחה דלק לפני כחודש. אז הודיעה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת כ-22.5% מהזכויות במאגר הנפט הפעיל סיזר טונגה (Caesar Tonga), מידי ענקית האנרגיה של.

המאגר, שנמצא במפרץ מקסיקו, כ-300 ק"מ דרומית ללואיזיאנה ובעומק ים של כ-1,500 מטר, מפיק משמונה בארות בקצב הפקה ממוצע של כ-71 אלף חביות (שווה ערך) ליום ב-2019. הבארות מחוברות במערכת צינורות תת-ימית לפלטפורמה מפיקה, המזרימה את הנפט והגז לחופי לואיזיאנה וטקסס, כך שעלויות ההפקה מהמאגר נמוכות יחסית.

מלבד חברת Shell מחזיקות במאגר אנאדרקו (Anadarko), שמשמשת גם כמפעיל של המאגר ומחזיקה 33.75% ממנו, אקווינור (Equinor), עם החזקה של 23.5%, ושברון (Chevron), המחזיקה 20.25% מהמאגר.

כעת, כאמור, דיווחה החברה כי אחת השותפות הפעילה את זכות הסירוב שלה ולכן העסקה מבוטלת.