ריבאונד בוול סטריט: המדדים ננעלו בעליות; מדד הפחד צנח

לאחר שמדדי וול סטריט סגרו אמש את יום המסחר הגרוע ביותר מתחילת השנה, המדדים ננעלו בעליות • אודיוקודס הודיעה על שיתוף פעולה עם אמזון • מנייתה של אמברקומבי אנד פיץ' נופלת לאחר שהחליטה לבטל את המשרה של מנהל התפעול הראשי (COO) • הנפט קפץ בצל התקיפה של נכסים סעודים במפרץ הפרסי

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעלו בעליות. כך, הנאסד"ק רשם עליות של 1.2%, הדאו עלה בלמעלה מ-200 נקודות, מובל על ידי עליות במניות בואינג ו-ויזה. ה-S&P ננעל בעליות של כ-0.8%.

מדד הפחד צנח ב-12.3%.

תנועה חדה בשער הביטקוין (BTC) הפילה את שער המטבע הדיגיטלי בשעה האחרונה לרמה של 7,800 דולר, לאחר שבשעות הבוקר הגיע ליותר מ-8,200 דולר וקבע שיא של יותר מ-9 חודשים.

21:30

הנאסד"ק  עולה בשעה זו ב-1.6%, הדאו-ג'ונס  וה-S&P 500  עולים בכ-1.4%. מדד הפחד צונח בכ-12%.

הביטקוין נסחר ברמה של כ-7,900 דולר. הנפט  רושם עליות של כ-1.5%.

19:45

נמשכות העליות בוול סטריט, כשהנאסד"ק  רושם עלייה של כמעט 1.5%. הביטקוין נסחר כעת ברמה של 8,000 דולר.

19:15

בורסות אירופה ננעלו בעליות. בורסות לונדון , פריז , גרמניה  ומילאנו  ננעלו בעליות של עד 1.5%.

המדדים המובילים בוול סטריט רושמים עליות של עד 1.3%.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות של סביב ה-1%, וזאת לאחר מהלך ירידות של עד 3.4% אתמול. מדד הנאסד"ק עולה 0.9%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.8% ומדד הפחד (VIX ) צונח בכ-10%.

סייברארק  הישראלית רשמה צמיחה של 34% בהכנסות החברה לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 96 מיליון דולר, גבוה ב-3.5 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. 

באירופה, מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.7%, לאחר ירידה של 1.5% אתמול. הפוטסי עולה ב-0.85%, הקאק מטפס ב-1.2%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט עולים בפתיחת המסחר לאחר ההתרסקות אתמול. הנאסד"ק מטפס ב-0.6%, הדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה. 

אודיוקודס  הודיעה על שיתוף פעולה עם אמזון להרחבת המעבר בשירותי ענן בסביבות עבודה שונות.

15:50

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו בעד 0.8%, ומאותתים על עליות בפתיחת המסחר, לאחר היום הגרוע מאז ינואר בשווקים שנרשם אתמול.

מניית אמזון עולה ב-1% בטרום-מסחר לאחר שסיכמה את ששת ימי המסחר האחרונים בירידה של 7%. מניית בואינג עולה ב-0.8% לאחר שנפלה אמש ב-4.8% לשפל של 4 חודשים.

מנייתה של אמברקומבי אנד פיץ' נופלת בכ-5% בטרום-מסחר לאחר הודעתה כי החליטה לבטל את המשרה של מנהל התפעול הראשי (COO) של החברה.

14:00

מלחמת הסחר לא באה לכדי פתרון מאתמול, אך החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט משקפים ריבאונד לקראת פתיחת המסחר, וזאת לאחר שרשמו אמש את היום הגרוע מאז ינואר האחרון בשווקים. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים בכ-1%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים ב-0.6% ואלו על מדד S&P 500 עולים ב-0.7%.

לדברי אייל שני, סמנכ"ל השקעות באפסילון: "החרפת מלחמת הסחר אמש החזירה את הסיכון לשווקים ונראה כי אי הוודאות לגבי המשך ההתכתשות בין המעצמות עוד עלולה להוביל לתסריט ירידות דומה לזה שראינו בנובמבר-דצמבר האחרונים . בשל העובדה כי אין דרך לחזות את צעדיו של טראמפ לפתרון המשבר, שמאיים כי יחריף את הטון בהמשך, אנו סבורים כי המגמה הכללית היא מימושים , בייחוד כאשר השוק נמצא במרחק של כ-5% מהשיא. בתרחיש האופטימי של פתרון מלחמת הסחר אנו צופים כי נראה שיאים חדשים, זאת נוכח העובדה כי אין אינפלציה בעולם, הריביות נמוכות והמכפילים נראים אטרקטיביים. נוכח הסיטואציה בשווקים הגדלנו חשיפה לשוק המקומי ונראה כי סקטורים הנדל"ן, הפיננסים והביומד יציבים יותר בעת הזו. במקביל, צמצמנו חשיפה לשוקי אירופה, שנראים פגיעים מאוד מהאטה כלכלית ומכל התפתחות שלילית של מלחמת הסחר".

10:50

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות של עד 0.8%, וזאת לאחר ההתרסקות אתמול, במה שייזכר כיום הגרוע מאז חודש ינואר השנה. 

החוזים על מדד הנאסד"ק עולים ב-0.8%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים 0.44%. ברקע: רשת NBC צוטטה את הנשיא טראמפ כשאמר כי בעוד 4-3 שבועות נדע אם מהלך שיחות הסחר יהיה מוצלח. 

באירופה המסחר מתנהל בעליות, כאשר הדאקס עולה ב-0.6% לאחר ירידה של 1.5% אתמול, הפוטסי מטפס 0.8%, הקאק עולה ב-0.9% לאחר ירידה של 1.2% אתמול.

לאחר שנשיא ארה"ב מימש את איומו בשישי האחרון והעלה את שיעור המכסים על יבוא מוצרים מסין ל-25%, התגובה הסינית לא איחרה לבוא, כאשר הממשל בסין הודיע אתמול רשמית כי ב-1 ביוני יוטלו מכסים בשיעורים של 5% עד 25% על יבוא רחב של מוצרים מארה"ב.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, "מדובר בפעולות שנראות כחלק מאסטרטגיית המשא-ומתן של הצדדים כדי לשפר עמדות לקראת החתימה. בתוך בפחות משבוע, עסקה בין המעצמות שהייתה סמוכה לחתימה, פתאום נראית רחוקה מאוד, דבר שעלול לפגוע עוד בתעשייה ובסחר העולמי ולהמשיך ולזעזע את השווקים. אנו עדיין מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם, גם אם הוא לא יפתור סופית את כל הנושאים שבמחלוקת, אך זה נראה כיום רחוק יותר וקשה יותר".

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית. את הירידות מוביל מדד דאקס  שמאבד כ-1.5%. מדד קאק  יורד כ-1.2% ומדד פוטסי  האיטלקי יורד כ-1.3%. מדד פוטסי הבריטי  יורד כ-0.5%. סטוקס אירופה 600 יורד כ-1.2%.   

באסיה ננעל המסחר בירידות שערים: מדד ניקיי  איבד 0.59%, מדד שנחאי  ירד ב-0.69%, מדד ASX 200  האוסטרלי ירד ב-0.92%. מדד הנג סנג  לקראת סיום המסחר, יורד כעת בכ-1.8%. מדד הקוספי  היחיד שעלה היום, והוסיף לערכו 0.14%. 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות, למעט מדד הקוספי  שעולה בכ-0.3%. מדד הנג סנג  - שאתמול לא התקיים בו מסחר בשל חופשה - צונח כעת בכ-1.6%, מדד ASX 200  נופל ב-1.1%, מדד ניקיי  מאבד 0.7% ומדד שנחאי  יורד בכ-0.5%. אתמול נסגר מדד שנחאי בנפילה של 1.2% ואילו הקוספי איבד 1.4%. 

אתמול סגרו בורסות ארה"ב את יום המסחר הגרוע ביותר מאז תחילת השנה. מדד הנאסד"ק צנח ב-3.4%, הדאו ג'ונס נפל ב-2.4% וכך גם מדד S&P 500. מדד הפחד (VIX) זינק ב-26%. הבוקר החוזים העתידיים נסחרים בעליות קלות. תשואות האג"ח הממשלתיות הקצרות (2 שנים) רשמו שפל של 15 חודשים בצל חוסר הוודאות סביב משבר השיחות, ועל רקע העלייה בהסתברות להורדת ריבית של הפד, כפי שמשתקף מהחוזים.

גם באירופה המסחר ננעל בירידות חדות, כאשר הדאקס הגרמני איבד 1.5%, הפוטסי הבריטי ירד ב-0.5% והקאק הצרפתי ירד 1.2%.

הסיבה לירידות החדות בשווקי העולם היא מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. סבב השיחות האחרון שהסתיים ביום שישי לא הגיע לכדי יישוב המחלוקת בין הצדדים. ממשל טראמפ העלה ביום שישי האחרון מכסים על סחורות סיניות מ-10% ל-25%. אתמול בתגובה הודיעה סין כי תטיל מכסים בגובה 25% על מוצרים אמריקאיים בשווי 60 מיליארד דולר החל מה-1 ביוני. היואן הסיני נחלש הבוקר ב-0.27% מול הדולר. אתמול נפל המטבע הסיני לשפל של 4 וחצי חודשים.

מניית טבע  התרסקה אתמול בכ-15% למחיר של קצת יותר מ-12 דולרים למניה, ובכך מחקה 2.5 מיליארד דולר מערכה ביום הגרוע מאז שלהי 2017. גם מניותיהן של החברות הקשורות לפרשת תיאום המחירים, כמו: נוברטיס ומיילן ירדו בחדות.

בנוסף, טבע וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון  צפויות לעמוד בסוף מאי למשפט בארה"ב בחשד כי שיווקו תרופות לשיכוך כאבים מבלי להזהיר מפני התמכרויות.

היום יפורסמו באירופה נתוני הייצור התעשייתי. בנוסף יפורסמו גם מדד המחירים לצרכן הגרמני והספרדי לחודש אפריל; בגרמניה ובאיחוד האירופי יפורסמו גם מדדי הסנטימנט הכלכלי של ZEW; בבריטניה יפורסם השינוי במספר דורשי העבודה לחודש אפריל; ובארה"ב יפרוסמו מדדי מחירי היצוא והיבוא. 

מניית ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent  יורדת במעל ל-2% ומניית סופטבנק  מאבדת כ-4%. 

הנפט  נסחר הבוקר בעליות קלות. מחיר חבית עומד על 61.14 דולר. 

הביטקוין נמצא בשיא של 9 חודשים. השער עלה הלילה מעל 8,000 דולר.