מנכ"ל אל על באיגרת לעובדים: "עלינו להילחם על כל דולר"

על רקע הדוחות החלשים של אל על שפרסמו הבוקר, המנכ"ל גונן אוסישקין כתב לעובדיו: "אין ספק שאנו נמצאים בנקודה משמעותית לעתידה של אל על. התחרות הגוברת, מחירי הדלק ועלויות מימון המטוסים החדשים אינם בשליטתנו, אך יש דברים רבים שביכולתנו לעשות"

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

"כל מי שאל על יקרה לו לא יכול להיות שבע-רצון מהתוצאות" - זה מסר ששיגר הבוקר (ד') מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לעובדי החברה עם פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2019.

הדוחות מצביעים על ירידה של 7% בהכנסות ועל הפסד של 55 מיליון דולר, לעומת הפסד של 44 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנה קודמת.

אוסישקין ביקש להביא לידיעת העובדים "דברים רבים שלא מקבלים עדיין ביטוי חיובי בדוחות": בין היתר הוא מנה את החלפת צי המטוסים וירידת הגיל הממוצע של המטוסים ב-30% לאחר הצטיידות ב-14 ממטוסי הדרימליינר שהזמינה אל על - המשמעות היא התייעלות תפעולית ותחזוקתית.

עוד הוא ציין את שדרוג הפנים שעוברים מטוסי החברה, מה שישפיע על חוויית הלקוח; ואת פתיחת היעדים החדשים, בהם ניס, מנצ'סטר, סן פרנסיסקו וטוקיו - קו שעליו הכריזה אל על הבוקר ושיחל לפעול במרץ 2020.

"ברבעון זה ניכרו היטב תוצאות מדיניות השמיים הפתוחים בדגש על יעדי המזרח הרחוק ואירופה... למול התחרות המענה יבוא מתוכנו. עלינו להיות חברה מצוינת בדיוק מבצעי, בבטיחות ובביטחון. לעמוד בציפיות הלקוח ללא פשרות בשירות איכותי, אישי ומוקפד", כתב אוסישקין לעובדיו. 

לדבריו, "אין ספק כי אנו נמצאים בנקודה משמעותית לעתידה של אל על. התחרות הגוברת, מחירי הדלק ועלויות מימון המטוסים החדשים אינם בשליטתנו, אך יש דברים רבים שביכולתנו לעשות ודרכם נוכל להשפיע על התוצאות המסחריות של החברה. רק אם נשכיל כולנו לייצר אווירה של תחרותיות בתוך החברה ומלחמה על כל דולר ובכל דרך אפשרית, נצליח לעשות את השינוי המשמעותי והחיוני כדי להבטיח שנעבור את תקופת המעבר, שבסיומה אל על תעלה על נתיב קבוע של רווחיות וללא תלות בגורמים חיצוניים".

לסיום ציין אוסישקין כי הדרך הרבה שעומדת לפני אל על רצופה "אתגרים והחלטות קשות".