התמתנו העליות בוול סטריט בנעילה; טבע צללה מתחת ל-9 דולר בצל הורדת המלצה

המדדים עולים על רקע פרסום נתוני מאקרו יציבים • הצמיחה בארה"ב ב-Q1 הסתכמה ב-3.1% • דרישות האבטלה בשבוע החולף עלו ב-3,000 דרישות • פאלו אלטו הישראלית עקפה את התחזיות אך סיפקה צפי נמוך מהתחזיות של האנליסטים לרבעון השני של 2019 • טבע ספגה הורדת המלצה כפולה מצד מריל לינץ'

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית. כך, הדאו, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בעליות של עד 0.27%.

מניית טבע צללה ב-9% עם סיום המסחר, בצל הורדת ההמלצה. הנפט צנח בכ-4%.

20:35

יציבות בבורסות וול סטריט. 

בורסות אירופה ננעלו בעליות בעיקר. בורסות לונדון , פריז , גרמניה  ננעלו בעליות, בורסת מילאנו רשמה ירידות.

טבע  יורדת בלמעלה מ-4.5% בצל הורדת ההמלצה ממריל לינץ'.

17:00

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב ירדו ב-2% בחודש אפריל לעומת זה המקביל אשתקד. מדובר בחודש ה-16 ברציפות של ירידה מחירים. 

ג'יימס גורמן, מנכ"ל בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי, אמר היום כי הוא לא צופה פיצוץ בעניין מלחמת הסחר, אך לדעתו שיחות הסחר בין סין לארה"ב חייבות לעלות על המסלול מחדש.

מניית טבע  מאבדת 4% בצל הורדת המלצה מצד מריל לינץ'.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה, וזאת ברקע להמשך עונת הדוחות, בעוד השוק מתמחת הורדת ריבית כפולה בשנת 2020. מדד דאו ג'ונס עולה 0.25%, הנאסד"ק מטפס ב-0.4% ומדד S&P 500 עולה בשיעור דומה. 

טבע יורדת 3% בצל הורדת המלצה כפולה מצד מריל לינץ'. 

פאלו אלטו יורדת 4% לאחר שסיפקה תחזית חלשה.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר, ברקע להמשך עונת הדוחות ופרסום נתוני מאקרו לגבי הכלכלה האמריקאית.

שיעור הצמיחה של הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של השנה עודכן מטה והסתכם ב-3.1%, לעומת קריאה קודמת של 3.2%.

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ב-3,000 תביעות ל-215 אלף בשבוע שהסתיים ב-25 למאי. בדומה לתחזיות של הכלכלנים.

בנוסף, פורסמו נתוני הסחר של הכלכלה האמריקאית לחודש אפריל, שהצביעו על ירידה גם בייבוא וגם בייצוא. הייצוא נפל ב-4.2% באפריל, והייבוא ירד ב-3.6%. גרעון הסחר של ארה"ב התרחב באפריל מ-71.9 מיליארד דולר ל-72.1 מיליארד דולר.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.25% לאחר הירידות אתמול, ברקע להמשך עונת הדוחות, ובהמתנה להתפתחויות סביב מלחמת הסחר.

מנייתה של חברת פאלו אלטו הישראלית צוללת ב-7.6% בטרום-מסחר לאחר שפרסמה דוחות כספיים לפיהן הרווח למניה הסתכם ב-1.31 דולרים - מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק ב-6 סנט למניה. ההכנסות עלו גם הן על התחזיות, אך החברה סיפקה צפי מאכזב לרבעון הבא על רקע הרכישות שביצעה. החברה הודיעה כי ברבעון הרביעי של שנת הכספים יעמדו ההכנסות שלה על 805-795 מיליון דולר, עלייה של 21%-22% לעומת הרבעון המקביל; והרווח הנקי למניה יעמוד על 1.41-1.42 דולרים. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 794 מיליון דולר ורווח של 1.55 דולרים למניה. 

חברת טבע הישראלית ספגה הורדת המלצה כפולה מצד מריל לינץ' בנק אוף אמריקה.

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה הירוקה לאחר הירידות שנרשמו אתמול בשווקים לאחר האיום של סין להגביל ייצוא מתכות נדירות. באירופה, הדאקס והקאק עולים בעד 0.5%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו, לאחר הירידות שנרשמו אתמול.

באסיה, המדדים נסחרים בירידות קלות, כאשר שנחאי מאבדת 0.3%, הבורסה בסינגפור יורדת 0.8%.

 

06:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות, בעקבות הירידות שנרשמו אמש בסיום המסחר בוול סטריט. הדאו ירד אמש 0.9, הנאסד"ק איבד 0.8%, וה-S&P 500 ירד 0.7%.

בשעה זו בורסת טוקיו  יורדת 0.7%, מובלת על ידי הירידות במניות הכבדות, ביניהן Fast Retailing  וסופטבנק , בורסות שנחאי  והונג קונג  יורדות 0.8% ו-0.3% בהתאמה.

באוסטרליה ה- ASX 200 יורד בכ-0.6%, כאשר כל המדדים צבועים באדום.

בדרום קוריאה, הקוספי עולה, לאחר שהמניות הגדולות כמו סמסונג אלקטרוניקס  ו- SK Hynix רושמות עליות.

מלחמת הסחר: פורסם אתמול כי סין שוקלת בצעד קיצוני להגביל את יצוא של מתכות המשמשות לייצור סמארטפונים, שבבים למחשבים ואף מוצרים ביטחוניים. 

הציטוטים מהכתבה בעיתון המזוהה עם הממשל, מצביעים כי אין בכוונתם של הסינים להתקפל ואף מאיימים בהסלמה של היחסים. "ארה"ב צריכה להפסיק לפקפק ביכולת של סין להילחם במלחמת הסחר; אין ספק שהצד האמריקאי רוצה להשתמש במוצרים שמיוצרים מהמתכות הנדירות שסין מייצאת כדי להגביל את הפיתוח הסיני. העם הסיני לעולם לא יסכים לכך!; אל תגידו שלא הזהרנו אתכם", נכתב ב"גלובל טיימס".