ת"א ננעלה בעליות: מניית טבע קפצה בכ-6%, בזק איבדה 1%

הכנסת הצביעה הלילה על חוק פיזור הכנסת: הבחירות ייערכו ב-17 בספטמבר • בזק פרסמה דוחות ורשמה עלייה קלה ברווח הנקי • קסטרו סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 48 מיליון שקל • איתקה של קבוצת דלק רכשה משברון נכסי נפט בים הצפוני • טבע ספגה הורדת המלצה כפולה מצד מריל לינץ'

בנין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בנין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, ת"א 90 טיפס ב-0.2% ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי. 

טבע ננעלה בעלייה של 5.8%, לצד הורדת המלצה מצד מריל לינץ'; כיל איבד 1.45%, מניית הבינלאומי איבדה 2.7%.

מחזור המסחר הכולל הסתכם ב-1.75 מיליארד שקל.

15:20

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות, ברקע להמשך מבול דוחות לרבעון הראשון. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי מהותי, ת"א 90 מאבד 0.3% ומדד הבנקים יורד ב-0.5%.

מניית טבע קופצת 5.5% לאחר שסגרה פער ארביטרז'. מנגד, החברה ספגה היום הורדת המלצה כפולה מצד מריל לינץ', מה שהפחית את שיעור העלייה בבורסה בתל אביב.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בשעה זו בכ-1.34 מיליארד שקל.

13:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע ולחודש מאי מתנהל במגמה מעורבת, עם שינויים מתונים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

על רקע עליית חששות המשקיעים מהימשכות מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, ובהתאם, מהשלכותיה השליליות האפשריות על המשך צמיחת הכלכלה הגלובלית, באחרונה עלתה רמת התנודתיות במסחר בשוקי ההון, והתחזק הסנטימנט השלילי.

בהתאם, את חודש מאי מסכמת הבורסה המקומית בכיוון שלילי, עם ירידה של כ-3.5% במדד ת"א 35, ושל כ-2.5% במדד ת"א 125. בסיכום חודשי בולט לחיוב מדד הביטוח שטיפס בכ-5%, ובצד השלילי מדד הביומד צלל בסיכום חודשי בכ-17%.

בזירה המקומית, אמש העבירה הכנסת את הצעת החוק לפיזורה, כחודש לאחר השבעתה, לאחר שבנימין נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה, ובחירות חדשות לכנסת מתוכננות להתקיים בחודש ספטמבר.

נועם מאירוביץ, מנהל השקעות במגדל שוקי הון ציין היום כי "בשלב זה שוק ההון המקומי (והמשקיעים הזרים) לא מייחסים חשיבות רבה לסיבוב הבחירות הנוסף הקרב ובא. שוק המניות מגיב יותר להתרחשויות בחו"ל ולהתרחשויות במניות הדואליות המרכזיות מאשר להתפתחויות הפוליטיות מהלילה האחרון. שוק האג"ח המקומי הוא היחיד שניתן לומר עליו שמושפע מעט מההתפתחויות הפוליטיות, שכן האג"ח הממשלתיות המקומיות יורדות בכ-0.5% (הארוכות שבהן) וזאת בניגוד לנעשה בארה"ב, שם המשיכו התשואות על האג"ח הארוכות לרדת בהמשך לעלייה בחשש המשקיעים בעולם מהתגברות מלחמת הסחר".

בצד החיובי במדד ת"א 35, בשעות הצהריים מניית טבע  קופצת בכ-8%, וזאת אחרי קריסה של כ-13% שרשמה אתמול.

מניית קסטרו  צונחת בכ-6% לאחר שרשמה הפסד של 48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

עוד במסחר, חברת בתי הדיור המוגן מגדלי ים תיכון דיווחה על הקצאה פרטית של כ-4% מהונה לדוד פתאל, בעל השליטה בחברת המלונות פתאל החזקות. מניית מגדלי ים תיכון עולה בכ-3%-4% במחזור מסחר גדול.

עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית שלאג  נחלשת בכ-5% ומניית יעקובי צוללת בכ-10%, ומניית פרשקובסקי  עולה בכ-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית. אג"ח סטרווד ווסט נחלשת בכ-4%, גם זאת על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות ובאדישות לפיזור הכנסת והליכה לבחירות בספטמבר הקרוב. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ת"א 90 מאבד 0.3%. 

מניית טבע  מזנקת בכ-8% לאחר שעלתה בכ-2% אמש בוול סטריט, ובכך שוויה של החברה בבורסה חזר למקום השני, מעל לאומי .

קמעונאית המזון פרשמרקט  פרסמה את הדוח הכספי הראשון כחברה ציבורית, לאחר שהנפיקה הון בתחילת מאי באחוזת בית, ולפיהם החברה רשמה עלייה במכירות למ"ר מחנויות זהות, ומנגד ירידה של 1 מיליון שקל בשורה התחתונה, בין היתר, כתוצאה מיישום תקן IFRS16.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ב-944 מיליון שקל.

11:00

לקראת כניסתו של המנכ"ל החדש אייל לפידות, שיכון ובינוי  פרסמה דוחות ורשמה צמיחה של כ-10% בהכנסות, על רקע עלייה בפעילות סולל בונה ישראל. החברה השלימה מכירת 30% ממניות ADO במהלך הרבעון תמורת 720 מיליון שקל, ורשמה רווח לפני מס של 480 מיליון שקל ברבעון.

9:45

המסחר בבורסת תל אביב נפתח בעליות שערים, ברקע לפרסום שלל דוחות כספיים לקראת סיום עונת הדוחות לרבעון הראשון. המדדים המובילים ת"א-125 , ת"א-35  ות"א-90  עולים לאחר הפקיעה החודשית.

מניית טבע  מזנקת ב-7.5% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' חיובי מוול סטריט.

מניית בזק  קופצת לאחר פרסום הדוחות לפיהן הרווח הנקי עלה ב-15.4% לכ-300 מיליון שקל ברבעון הראשון.

איתקה של קבוצת דלק  רוכשת משברון נכסי נפט בים הצפוני ב-2 מיליארד דולר. בקבוצת דלק מציינים כי לבארות יש כושר הפקה של יותר מ-60 אלף חביות נפט ביום ורזרבות מוכחות להפקה של 131 מיליון חביות.

פרטנר  סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 794 מיליון שקל, לעומת 814 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההכנסות משירותי סלולר של פרטנר המשיכו להישחק ואת הרבעון הראשון החברה סיימה עם הכנסות של 441 מיליון שקל, לעומת 447 מיליון שקל ברבעון קודם. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-2 מיליון שקל בלבד (ירידה של 90% לעומת הקודם) ואלמלא הכנסה ממסים בסך 7 מיליון שקל החברה הייתה מפסידה 5 מיליון שקל ברבעון. ברבעון הקודם פרטנר רשמה רווח נקי של 19 מיליון שקל שגם כן הושפע מהכנסה ממסים, וברבעון המקביל אשתקד היא רשמה רווח נקי של 9 מיליון שקל.

הפקיעה החודשית על מדד ת"א 35 בוצעה ברמה של 1,547.59 נקודות.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בשעה זו ב-570 מיליון שקל.

09:12

הבוקר (ה') פרטנר  הגישה לרשות לניירות ערך את הדוחות שלה לרבעון הראשון של 2019. בגזרת ההכנסות, פרטנר רשמה ירידה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עם היקף הכנסות כולל של 219 מיליון שקל. רווחי החברה עמדו על 2 מיליון שקל בלבד, ירידה של 78% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

08:50

קבוצת בזק  מדווחת הבוקר על תוצאות הרבעון הראשון של 2019, מהן עולה כי הכנסות הקבוצה ממשיכות להישחק. ההכנסות ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-2.26 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.36 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד - ירידה של כ-4.4%. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-300 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-260 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד - עלייה של 15.4%. לדברי החברה, העלייה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי ומהירידה בהוצאות המימון. 

נזכיר כי מניית בזק צנחה אתמול 6.5% בתל-אביב לקראת פרסום הדוחות. המניה צפויה לרכז עניין בבורסה גם היום. 

07:00

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום לאחר הירידות החדות בסיום המסחר אתמול, בצל נפילות חדות של טבע שירדה 13.3% ובזק שירדה 6.5%. מדד ת"א-35  איבד 1.54%, ת"א-90 ירד 0.6% ומדד הבנקים ירד 1.4%.

הכנסת הצביעה בחצות הליל על פיזורה, ובחירות חדשות יתקיימו ב-17 בספטמבר. כל התחזיות הפרשנויות והניתוחים טעו. ראש הממשלה נתניהו כשל בניסיון להקים ממשלה על אף הארכה שקיבל ולמרות הצלחת הליכוד בבחירות, ולראשונה בתולדות המדינה הכנסת אישרה אמש באווירת נכאים את הצעת החוק של הליכוד לפיזורה ולקיום בחירות חדשות שיתקיימו ב-17 בספטמבר. לליכוד הצטרפו בהצבעה כל סיעות הימין והחרדים, וכן הסיעות הערביות. כחול לבן העבודה ומרצ התנגדו.

טבע איבדה את מקומה לטובת בנק לאומי מבחינת שווי החברה בבורסה. בזק צנחה 6.5% לפני פרסום הדוחות היום, ולפי החשש החברה עשויה לרשום מחיקות נוספות שעלולות לדחות חלוקת דיבידנדים גם ב-2020.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות, בעקבות הירידות שנרשמו אמש בסיום המסחר בוול סטריט. הדאו ירד אמש 0.9, הנאסד"ק איבד 0.8% וה-S&P 500 ירד 0.7%.

היום יפרסמו דוחות בזק (שאתמול כבר רשמה ירידות חדות בציפייה לפרסום התוצאות), דלק, נכסים ובנין, פרטנר וקנון.