S&P: הבחירות לא יפגעו במשק, דירוג האשראי ללא שינוי

"הכלכלה הישראלית תצלח את משבר הבחירות", כך צופה סוכנות דירוג האשראי S&P העולמית • בהודעה ניכרת השקפה אופטימית של S&P שמצפה שהממשלה הבאה, ללא קשר להרכבה, תנקוט מדיניות תקציבית מרסנת ותצליח להחזיר את הגירעון התקציבי למימדיו המתוכננים

קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף
קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

"הכלכלה הישראלית תצלח את משבר הבחירות", כך צופה סוכנות דירוג האשראי S&P העולמית. בהודעת עדכון מיוחדת למשקיעים שפרסמה בעקבות ההחלטה על פיזור הכנסת ועריכת בחירות חוזרות ב-17 לספטמבר מבהירה S&P כי אין מקום לשנות את דירוג האשראי של ישראל שהועלה לשיא של כל הזמנים, (AA מינוס) באוגוסט אשתקד. בהודעה ניכרת השקפה אופטימית של S&P שמצפה שהממשלה הבאה, ללא קשר להרכבה, תנקוט מדיניות תקציבית מרסנת ותצליח להחזיר את הגירעון התקציבי למימדיו המתוכננים. "גלובס" פרסם אתמול כי האוצר צפוי לפרסם בימים הקרובים עדכון לתחזית שלפיו החריגה בגירעון ב-2019 חמורה מכפי שהעריכו קודם וכי הוא מתקרב ל-4% תוצר, וכן כי יידרשו צעדים בהיקף של מעל 20 מיליארד שקל ב-2020 כדי למנוע עלייה נוספת ביחס החוב הממשלתי.

"הבחירות הנוספות ב-2019 אינן צפויות להחליש את יסודות האשראי של ישראל", מסביר האנליסט האחראי על ישראל ב-S&P קארן ורפטוב ומציין כי למרות העובדה שרצף של שתי מערכות בחירות בסמיכות זמנים כזו הוא "חסר תקדים" הרי ש"אין כל חדש במתחים פוליטיים בהקשר הישראלי".

ורפטוב ממשיך לשמור על סמנטימנט חיובי כלפי הכלכלה הישראלי, המבוסס על קצב הצמיחה הגבוה יחסית של המשק שיעמוד להערכתו על 3.2% בשנת 2019. "אנו ערים לכך שהפחתות המסים שנעשו בתקופת הממשלה הקודמת יגרמו ככל הנראה לחריגה מיעדי הגירעון ל-2019 ול-2020 אך אנו מניחים שהממשלה הבאה - ללא קשר להרכבה - תנקוט מדיניות פרו-אקטיבית שתביא להידוק התקציב ולייצוב יחס החוב ברמות של 60% תוצר".