SMS | בלעדי

תלונות נגד הוט מובייל בגין העלאת תעריפי השלמת שיחה

הוט מובייל הודיעה על העלאה של מאות אחוזים בתעריפי קישור הגומלין של הודעות SMS נכנסות אשר מקורן באפליקציות • משרד התקשורת: הנושא נמצא בבדיקה

משרד התקשורת בוחן פניות שהגיעו אליו בעקבות הודעת הוט מובייל על העלאת תעריפי השלמת הודעת ה-SMS Application to Person.

אתמול (א') נחשף באתר "גלובס" כי התעריפים המדוברים הם 10 אגורות להשלמת הודעת A2P SMS שמקורה מישראל ו-16.5 אגורות להשלמת הודעת A2P SMS שמקורה מחו"ל.

למשרד התקשורת הגיעו תלונות על כך בטענה של עבירה על החוק, שכן תעריפי השלמת שיחה או הודעה נקבעים על-ידי משרד התקשורת, והיום הם עומדים על חלקיקי אגורה בלבד. 

בתלונות שהגיעו למשרד התקשורת נטען כי הוט מובייל מבקשת לקבוע תעריף גבוה בעשרות מונים מהעלות של השלמת הודעת A2P SMS. לדברי הטוענים, זה מחזיר את השוק אחורה לימים של תחילת שנות ה-2000, כשמשרד התקשורת הבין שאם יותיר בידי הספקיות את האפשרות לקבוע כל אחת לעצמה את מחיר השלמת ההודעה ברשתה - ייקבעו תעריפים מונופוליסטיים בלתי סבירים. 

אז משרד התקשורת היה הרגולטור הראשון להתערב בתעריף השלמת מסרון, וכידוע מאז ועד היום תעריף זה מוסדר בתקנות ושואף לאפס, כיאה לעלותו.

לדברי המתלוננים, הוט מובייל מזהה שיש נתח שוק מבוסס הודעות: מערכות ביטחון, משלוחים, חברות תעופה וכדומה; ויודעת שנכרתו הסכמים בתחום המבוססים על התקנות הקיימות, ובלי הסבר,עילה או היגיון היא מחליטה לשלוח למפעילים הודעה בדבר ייקור משמעותי בניגוד לחוק.

באחת התלונות נכתב כי הוט מובייל חושבת שתוכל לרכוב על גל ההטבות וההקלות שקבוצת הוט מקבלת ממשרד התקשורת בעת האחרונה ולייצר לעצמה רווחים שמקורם בעושק, לא פחות. בתחילה החברות הקטנות יספגו את זה, אבל ברי לכל שהדבר יגולגל אל הציבור בסופו של דבר - והכול בהתעלם מכשל השוק המובנה שקיים במקטע השלמת הודעה, אשר נדון בעשרות מסמכים וערכאות לאורך העשורים השונים. 

ממשרד התקשורת נמסר: "הנושא נמצא בטיפול המשרד". מהוט מובייל לא נמסרה תגובה.