דווקא עכשיו: המלצה חיובית על טבע; אופנהיימר: מחירי השפל מהווים הזדמנות קנייה

ההמלצה הנוכחית על מניית טבע היא "תשואת יתר", לעומת המלצה קודמת של "תשואת שוק", אם כי מחיר היעד יורד מ-17 דולר ל-12 דולר - מחיר שמהווה עדיין פרמיה של 38.7% על המחיר הנוכחי • "אנחנו מכירים בכך שאי הוודאות המשפטית עלולה להמשיך להעיק על המניה"

בניין טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'
בניין טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'

רמות השפל אליהן נפלה מניית טבע  מהוות הזדמנות קנייה - כך סבורים באופנהיימר, שבניגוד למגמה בימים האחרונים בקרב האנליסטים, דווקא מעלים את ההמלצה למניית טבע. ההמלצה הנוכחית היא "תשואת יתר" לעומת המלצה קודמת של "תשואת שוק", אם כי מחיר היעד יורד מ-17 דולר ל-12 דולר, מחיר שמהווה עדיין פרמיה של 38.7% על המחיר הנוכחי.

האנליסטית אסתר רג'אבלו כותבת כי "אנחנו מאמינים שהיסודות העסקיים ממשיכים להשתפר וכי ביצועי הנהלה בהקשר התפעולי הם בהתאם לציפיות. עם זאת, אנחנו מכירים בכך שאי הוודאות המשפטית עלולה להמשיך להעיק על המניה ומעדכנים את המודל שלנו על מנת לשקף את הנזקים הפוטנציאליים".

באופנהיימר מעריכים, לאחר התייעצות עם מומחים משפטיים, כי החשיפה של טבע בהליכים הקשורים לאופיואידיים היא בגובה של 500-700 מיליון דולר (נציין שהסכום נמוך ביחס להערכות שפורסמו בימים האחרונים מצד גופים אחרים), ואילו החשיפה שלה בתביעת תיאום המחירים בגנריקה עלולה להיות גבוהה משמעותית. להערכת אופנהיימר, המאזן של טבע יכול לספוג עלויות של כ-400 מיליון דולר בממוצע בשנה בהקשר זה.

"למרות הסוגיות המשפטיות, אנחנו אופטימיים שהחברה נמצאת במצב של חזרה לצמיחה ברווחים ויצירת ערך, למרות הלחצים על שורת ההכנסות", נכתב במודל של אופנהיימר. "אנחנו בטוחים שטבע תעמוד ביעדי הקיצוץ בעלויות שלה לשנה זו. להערכתנו, העננה המשפטית תוקל בתחילת 2020 והפוקוס של המשקיעים יעבור לנושאי התפעולי והפיננסים".

בהקשר המשפטי, "לדעת מומחה המשפט שלנו, הפשרה בסך 85 מיליון דולר בתיק האופיואידים באוקלהומה היא 'עסקה טובה', והוא מאמין שהחשיפה של טבע במשפט ה-MDL (שייערך בקליבלנד החל מאוקטובר, ש.ח.ו) עשויה להיות נמוכה משל חברות תרופות אחרות, משום שטבע לא שיווקה באופן אקטיבי את המוצרים הגנריים שלה. הוא מאמין שהיצרניות הגנריות ירצו לבדל את עצמן מיצרניות התרופות המקוריות שאצלן החשיפה יכולה להיות גבוהה יותר", כותבת האנליסטית.

בהקשר של תביעת תיאום המחירים, היא כותבת כי טבע עלולה לעמוד בפני קנסות בהיקף של "מספר מיליארדי דולרים" לפי הנוסחה של הכפלה פי 3 של הנזקים שנגרמו. "אף שהסכום יכול להיות משמעותי, המומחה שלנו מעריך שבמשפט תיבדק יכולת הנתבעים לשלם ויאפשרו להם לשלם בתשלומים לאורך זמן", מוסיפה האנליסטית.

להערכתה, טבע צפויה למחזר חוב בקרוב, לחוב של שנת 2021 והלאה, כשהיא מעריכה שהחוב ימוחזר בריבית תיאורטית של 8% כך שהתשלומים העתידיים יגדלו. "להערכתנו טבע תוכל להפחית את המינוף שלה אל מתחת ל-3 עד 2024", היא מוסיפה.