מניית אלטק זינקה במאות אחוזים ביום, ובעל השליטה מיהר למכור מניות ב-1.8 מיליון דולר

המניה של ספקית פתרונות בתחום המעגלים המודפסים זינקה בעקבות דוחות חיוביים לרבעון הראשון • יצחק ניסן מכר בסוף השבוע שעבר מניות במחיר הגבוה בכמעט פי 6 ממחיר המניה בתחילתו • המנכ"ל החדש אלי יפה: "אנו שמחים שתוצאות הרבעון משקפות את השלב הראשון בתוכנית ה-Turnaround שלנו"

יום רביעי שעבר היה יוצא דופן עבור מניית אלטק , ספקית פתרונות בתחום המעגלים המודפסים, שזינקה באותו יום בנאסד"ק ב-327% במחזור מסחר עצום. למחרת היא המשיכה לעלות בעוד 19%, וכך שבוע שהתחיל עם מחיר מניה של 1.64 דולר, הסתיים עם מחיר של 8.32 דולר.

ביום שישי המניה ירדה בכ-12%, ואתמול (ב') היא נפלה ב-21%, לאחר שדיווח שהועבר ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, הראה שבעל השליטה בחברה ניצל את ההזדמנות למכור חלק ממניותיו. במחיר הנוכחי של המניה, 5.75 דולר, שווי החברה מפתח תקווה הוא 25 מיליון דולר. יצחק ניסן, שמחזיק באלטק באמצעות חברת ניסטק וישירות, מכר ביום שישי 200 אלף מניות אלטק במהלך המסחר בבורסה במחיר של 9 דולר למניה (כמעט פי 6 ממחירה בתחילת השבוע שעבר) ובתמורה כוללת של 1.8 מיליון דולר. בעקבות זאת מחזיקים כעת ניסטק וניסן ב-60.8% מאלטק.

ניסטק וניסן הגדילו רק לפני כחודשיים את חלקם באלטק לאחר שהזרימו לה כסף במסגרת הנפקת זכויות במחיר של כ-1.46 דולר למניה. ניסטק רכשה את השליטה באלטק מידי יוסי מימן לפי שווי של כ-9.5 מיליון דולר וב-2016 רכש ניסן מניות נוספות כשהחברה נסחרה בשווי של כ-10 מיליון דולר. בשנה האחרונה בוצעו בהנהלת החברה מספר שינויים, ואלי יפה מונה כמנכ"ל במקום ניסן.

מעבר לרווח וזינוק ב-EBITDA

הזינוקים בשבוע שעבר הגיעו בעקבות דוחות חיוביים לרבעון הראשון, שהצביעו על מעבר לרווח נקי של 242 אלף דולר לעומת הפסד של 670 אלף דולר ברבעון המקביל, וקפיצה של 338% ב-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) שהגיע ל-811 אלף דולר, זאת למרות ירידה של 2.3% בהכנסות, ל-8.7 מיליון דולר. אלטק ייצרה ברבעון תזרים חיובי מפעילות שוטפת בגובה 1.6 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 859 אלף דולר ברבעון המקביל. בסיום הרבעון הראשון היו לחברה בקופה 1.1 מיליון דולר.

"אנחנו שמחים שתוצאות הרבעון משקפות את השלב הראשון בתוכנית ה-turnaround שלנו, שהתחלנו ברבעון האחרון של 2018", מסר המנכ"ל יפה. "אנחנו ממשיכים במאמצינו להמשיך ולהגדיל את היעילות התפעולית, לשפר את שביעות רצון הלקוחות, לנסח אסטרטגיית מכירות יעילה יותר ולהמשיך להטמיע את התוכנית במטרה להשיג רווחיות בת קיימא".