העבודה החליטה: הבחירות לראשות המפלגה - ב-2 ביולי

הנהלת מפלגת העבודה החליטה כי הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב-2 ביולי, ולא בהצבעה בוועידה כפי שביקש ח"כ עמיר פרץ שהכריז על התמודדות לתפקיד היו"ר • עם זאת, ההחלטה טעונה אישור של ועידת המפלגה שתתכנס ביום רביעי הבא

עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר
עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר

הנהלת מפלגת העבודה החליטה כי הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב-2 ביולי, ולא בהצבעה בוועידה כפי שביקש ח"כ עמיר פרץ שהכריז על התמודדות לתפקיד היו"ר. עם זאת, ההחלטה טעונה אישור של ועידת המפלגה שתתכנס ביום רביעי הבא.

בדיון שערכה היום (ג') הנהלת מפלגת העבודה יחד עם חברי הכנסת, הוחלט עוד כי ועדת החוקה של המפלגה תתכנס מחר על-מנת לבחון את חוקיות ההצעה הנוספת של ח"כ פרץ לבחירת יו"ר מפלגה בקרב חברי הוועידה בלבד ולא כלל המתפקדים.

בנוגע לבחירות לרשימת המועמדים לכנסת, הוחלט להביא לאישור הוועידה שתי חלופות: קיום בחירות חדשות לרשימה לכנסת בקרב חברי המפלגה; או שימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהיא. 

הרוח הנושבת במפלגה כעת היא השארת הרשימה כפי שהיא, אך מקצת המועמדים שלא נבחרו בבחירות הקודמות לוחצים לקיים בחירות פנימיות חדשות.  

ח"כ טל רוסו, ששוריין במקום השני, כבר הודיע כי יוותר על השריון; וחיים ילין, ששוריין במקום העשירי, ביטל את מועמדותו.  

על ראשות המפלגה יתמודדו בוודאות עמיר פרץ וסתיו שפיר. איציק שמולי וטל רוסו טרם החליטו, וגם שמו של האלוף במיל' יאיר גולן עלה. היום הוא הכריז רשמית על כוונתו להיכנס לפוליטיקה.

עדיין לא ברור אם אבי גבאי, יו"ר המפלגה, יתמודד שוב, והמועמדות הזו עשויה להיתקל בביקורת עזה על רקע הכישלון בבחירות וכן המשא-ומתן עם נתניהו על כניסה לקואליציה, למרות ההצהרות מקמפיין הבחירות כי המפלגה לא תכהן תחתיו בשום מקרה.

כן תעלה על הפרק בוועידה האפשרות לחבירה עם מרצ, כפי שהציעה יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג.