הקרן של עודד קובו טוענת כי היא עובדת עם הממשלה - אך שם לא מכירים אותה

 קובו פירסם הודעה על גיוס של 500 מיליון דולר "במאוחד" עם משרד הכלכלה ומשרד רה"מ • קובו: מדובר באי הבנה, הכוונה הייתה שהקרן מתאימה לחזון של המשרדים האלו

המשקיע הישראלי עודד קובו פירסם הודעה לפי גייס קרן של 500 מיליון דולר בשותפות עם משרדי ממשלה, אך במשרדים הרלוונטיים לא מכירים את הקרן.  (Israel Investment Partners (IIP מציבה רף של 500 מיליון דולר לסגירתה של קרן בכורה נמצאת בביקוש יתר", נכתב בהודעה שפורסמה היום מטעם הקרן. לפי ההודעה, מדובר בקרן השקעה פרטית של עודד קובו הישראלי ושל דר' סימון לוי דבח, שר התיירות המקסיקני לשעבר.

בהודעה נכתב כי הקרן תשקיע בחברות הייטק ישראליות כדי לעודד שיתופי פעולה והשקעות זרות בישראל, "במאוחד" (במקור: " in union ") עם משרד הכלכלה הישראלי ומשרד ראש הממשלה. אלא שמשרד הכלכלה מסר כי אין למשרד שיתוף פעולה כזה. במשרד ראש הממשלה הנושא נמצא בבדיקה ולא התקבלה תגובה רשמית. עם זאת, גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו ל״גלובס״ כי בבדיקה ראשונית של הפרטים המופיעים בהודעה, לא קיים במשרד שיתוף פעולה עם הקרן או עם מייסדיה.

בשיחה עם "גלובס", קובו מסר כי מדובר באי הבנה, וכי הניסוח והשימוש במילה "במאוחד" עם שני משרדי הממשלה שהופיעה בראשית ההודעה מטעמו היא בכלל לא עם משרדי הממשלה עצמם אלא עם חזונם - עידוד השקעות בהייטק הישראלי: "מטרות החברה הן לאפשר השקעות זרות בישראל, בהתאחדות עם חזון המשרדים הממשלתיים ולא בשותפות עמם".

עוד נמסר מטעם קרן IIP כי "הקרן גאה להביא לישראל  השקעות זרות לפי חזון מדינת ישראל להגדיל הצמיחה והפריון במשק . ישראל מובילה בתחומי הטכנולגיה והתשתיות המפותחות והמתפתחות  ,שיתופי  הפעולה הבנלאומיים וההשקעות הזרות יפתחו שווקים חדשים לחברות הישראליות ועל כך גאוות הקרן".

עודד קובו זכור בעיקר בשל חברת ״שלנו״ שהקים עם המיליארדר רומן אברמוביץ' ועלתה לכותרות  ב-2016 כשתכננה להנפיק בת"א לפי שווי של 600 מיליון שקל. אחא שבתקשורת הכלכלית המקומית זיהו שורה של בעיות הטמונות בהנפקה בינהן העובדה כי מרבית האפליקציות של החברה טרם פעלו בעת ההנפקה וכי לא היו לחברה הכנסות. לעומת זאת, החברה רשמה הפסדים של 15 מיליון שקל.

אפליקצית מסרים מיידים אנונימית בולטת שלה, "בליינדספוט", עמדה במרכזה של תעלומה באותה התקופה. החברה צייצה החשבון הטוויטר שלה כי היא עתידה למכור את האפליקציה תמורת 28 מיליון דולר למיליארדר הסיני וויליאם דינג, אלא שזה הכחיש כל קשר לעסקה.

מעט יותר משנה לאחר ביטול ההנפקה כבר לא נותר זכר לקשר של החברה לישראל או לקובו עצמו, המכונה בהודעת הקרן בשם " O.D Kobo ". עוד נכתב כי הוא בין מייסדיה של קרן אירופית בשם PIR Equities , שבאתר שלה מופיעה הודעה על סגירת קרן ראשונה של 300 מיליון דולר בפברואר האחרון. אין עדות לכל פעילות של הקרן מאז.

עוד נכתב בהודעה, כי לקרן ולמייסגיה קשרים בממשלות ישראל, סין ומקסיקו. בנוסף, לפי ההודעה ללוי-דבח קשרים עם ראש ממשלת מקסיקו וכי לקובו קשרים עם שיח חמד בן יאסין אל טהאני, לשעבר ראש ממשלת קטאר, לצד קריירת השקעות מפוארת.