משרד הביטחון צפוי להשעות את נקסטקום מרשם הספקים המוכרים

בעקבות החקירה הפלילית המתנהלת כנגד החברה, משרד הביטחון צפוי לערוך שימוע ובסופו ייקבע האם נקסטקום תאבד את משרד הביטחון כלקוח מהותי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

חברת נקסטקום דיווחה היום למשקיעים כי משרד הביטחון שלח לחברה מכתב ולפיו מאחר וכנגד החברה מתנהלת חקירה פלילית, בכוונתו להשעות את החברה מרשם הספקים המוכרים, וזאת בכפוף לשימוע. 

החברה מסרה כי בכוונתה להשמיע את מלוא טענותיה בשימוע שייערך. צריך לציין כי משרד הביטחון מהווה לקוח מרכזי של החברה וההסכם מולו מסתיים בסוף החודש הנוכחי. ב-2018 לנקסטקום היו חוזים מול משרד הביטחון בהיקף של 210 מיליון שקל.

בפברואר האחרון הותר לפרסום כי יחידת לה"ב 433 במשטרה פתחה ב חקירה נגד חברת נקסטקום ובעלי תפקידים בה בחשד לעבירות מרמה ועבירות נוספות. 

פעילותה של נקסטקום מחולקת ל-3 מגזרים - פרויקטים בתחום התקשורת האלחוטית והאנרגיה הסולארית, שירותים לשוק תקשורת הפס הרחב (תשתיות על קרקעיות) ושירותי חפירה וקידוחים תת-קרקעיים. בעל השליטה בה הוא גיא ישראלי, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל, ומחזיק בכ-62% ממניותיה.

מניית נקסטקום מאבדת כעת 15% בבורסה בתל אביב, ונסחרת לפי שווי של 66.6 מיליון שקל.

*** חזקת החפות: חקירת המשטרה בחשד לעבירות שביצעה חברת נקסטקום ובעלי תפקידים בה נמצאת בראשיתה, והמעורבים בפרשה זכאים ליהנות מחזקת החפות.