רשמית: מנכ"ל וואלה אילן ישועה פורש מתפקידו; עידו אשד יחליפו

ישועה מילא את תפקיד מנכ"ל וואלה במשך כ-13 שנה • אשד, שמונה למנכ"ל החדש, משמש כסמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן באתר

אילן ישועה. פורש מתפקיד מנכ"ל וואלה אחרי 13 שנה / צילום: שלומי יוסף
אילן ישועה. פורש מתפקיד מנכ"ל וואלה אחרי 13 שנה / צילום: שלומי יוסף

דירקטוריון וואלה! קיבל אמש (ב') את בקשתו של המנכ"ל אילן ישועה לסיים את תפקידו. כפי שפורסם ב"גלובס", עידו אשד, המשמש כסמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן, מונה למנכ"ל החדש של וואלה!. החלפת המנכ"לים נכנסה לתוקף מיידי החל מאתמול.

ישועה מילא את תפקיד מנכ"ל וואלה! במשך כ-13 שנה, מאז אוקטובר 2006. 

שמו של ישועה, נזכיר, עלה לתודעה הציבורית שמחוץ לעולם הכלכלי בקונוטציה שנויה במחלוקת סביב תיק 4000, שנוגע, בין היתר, ליחסים שהיו בין הבעלים של וואלה שאול אלוביץ ומנהליו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו ולסיקור מוטה שקיבלו לכאורה. נתניהו ואלוביץ מכחישים את החשדות נגדם.

עם זאת, בעולם הפרסום הדיגיטלי והתוכן נרשמות לזכותו של ישועה זכויות רבות. למעשה, הוא האיש שמזוהה עם הפיכתה של וואלה לכלי תקשורת מרכזי, בעיקר בגלל חזון ותעוזה עסקית.

ישועה התמנה למנכ"ל אתר וואלה ב-2006 והשכיל להתאים אותו למציאות הדיגיטלית שהשתנתה. במהלך השנים הפך האתר תחת ניהולו לספק תוכן משמעותי בתחומי האקטואליה, הוא הקים אולפני טלוויזיה, פיתח את יכולות הדאטה ועמד מאחורי יוזמות עסקיות שהניבו לבעלי המניות שלו דיבידנדים בסכומים שנאמדים במיליוני שקלים - כמו למשל מכירת יד2 לחברת התקשורת הגרמנית אקסל שפרינגר.

החודשים האחרונים סביב התפוצצות פרשת תיק 4000 (שבמסגרתה העיד ישועה במשטרה על שהתרחש באתר וחשף, בין היתר, הקלטות של בעלי הקבוצה דאז שאול אלוביץ), השינויים בבעלות על הקבוצה ועצירתם של חלק מהמהלכים שהוביל על-מנת להקפיץ את וואלה צעד נוסף קדימה, נתנו את אותותיהם מבחינת ישועה. כבר תקופה ארוכה שבענף מדברים על עזיבתו הצפויה.

הבחירה להפקיד את ניהול האתר בידי עידו אשד מעידה על המקום שוואלה נמצאת בו - אי-ודאות. אשד הוא אמנם דמות מוערכת, ותחום אחריותו כיום נוגע לניהול של כלל מוצרי החברה, לרבות בניית אסטרטגיית מוצרים. עם זאת, סביר להניח כי אם היה ברור היום מי יהיה בעל הבית של וואלה בעוד כמה חודשים, בחירת המחליף לישועה הייתה מתנהלת אחרת. כבר תקופה ארוכה שבזק מנסה למכור את האתר, ואין ספק כי לזהות הקונה תהיה השפעה על גם זהותו של המנכ"ל. כך שברור שאף פיגורה מחוץ לחברה לא תבוא לקדנציה שהסבירות שהיא תימשך זמן רב אינה גבוהה. 

"השורה האחרונה קובעת" 

מוואלה נמסר אמש כי דירקטוריון החברה נפרד מישועה ו"הודה לו על עבודתו המסורה ועל הצלחתו בחיזוקה ושימורה של וואלה!, כמובילת הרייטינג באינטרנט הישראלי, בתנאים של שינויים אינטנסיביים ותחרות גלובלית ומקומית קשה".

יו"ר הדירקטוריון, שלמה רודב, מסר כי "אילן ישועה היה מנכ"ל מצוין, הן ברמה האסטרטגית והן ברמה התפעולית. וואלה! בניהולו של אילן השכילה במהלך העשור האחרון להתגבר על איומים קיומיים חמורים שהופעלו עליה, על-ידי מגוון פעולות אורגניות ואן-אורגניות, מתוכן יש לציין במיוחד את מהלך הרכישה והמכירה של יד2 אשר הובל על-ידי אילן והסתיים באקזיט שיצר ערך עצום לוואלה!, כמו גם לבעלת המניות בזק. בנוסף יש לציין את המהלכים שהוביל למיתוגה ומיצובה מחדש של וואלה! כאחד מאתרי החדשות המובילים בישראל".

רודב הוסיף כי "עידו אשד הצטרף לוואלה! עם הקמתה ב-1994 ומילא שורה של תפקידים בכירים בהנהלת וואלה!. בשנים האחרונות ממלא עידו תפקיד סמנכ"ל בכיר, האחראי על מערכת החדשות וכן על פיתוח כל מוצרי החברה. הוא היווה מועמד טבעי לתפקיד והדירקטוריון, ואני מאחלים לו הצלחה מלאה בתפקידו החדש".

ישועה עצמו מסר: "השורה האחרונה קובעת - בתוך ענף קשה המאופיין בדימומים והזרמות בעלים מסיביות, הזרימה וואלה! לבזק ב-12 השנים האחרונות דיבידנדים בגובה של כ-480 מיליון שקל והחזירה את כל הלוואות הבעלים. החברה עם קופת מזומנים גדולה, אין לה שקל חוב במאזן, והיא קרובה לאיזון תפעולי, כל זאת תוך שימור מעמדה כמובילת רייטינג באינטרנט הישראלי ותוך שמיצבה עצמה כאחד מאתרי החדשות המובילים בישראל. במקביל נשמרה בחברה אווירה מיוחדת, כמעט משפחתית, שתרמה ללכידות לנאמנות של העובדים וההנהלה, תוך שימור עובדים ומנהלים לתקופות ארוכות מאוד, ועל כך אני גאה לא פחות מאשר על ביצועי השורה התחתונה".

ישועה הוסיף: "אני מבקש להודות לכל חברי הנהלת וואלה! והעובדים בהווה ובעבר עימם הייתה לי הזכות לעבוד. כמו כן, אני מבקש להודות ללקוחות, לשותפים וגם למתחרים עימם עבדנו תוך יחסי אמון וכבוד הדדיים. עידו אשד, שנכנס היום לתפקיד המנכ"ל, היה שותף לבניית וואלה! מיום הקמתה, והוא מאנשי האינטרנט הטובים בישראל. אני מאחל לו ולוואלה! הצלחה מלאה בעתיד".