עוד חבר רחוק מצטרף לבורסה בת"א - חברת הטכנולוגיה Flow Traders

חברת הטכנולוגיה ההולנדית מספקת נזילות לשווקים, ופועלת כעושת שוק באמצעות שלל מכשירים פיננסיים סחירים • בימים האחרונים הודיעה הבורסה על הצטרפותו של בנק ההשקעות ג'פריס כחבר רחוק שני, אחרי מריל לינץ'

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

ימים אחדים לאחר שהבורסה בת"א בישרה על הצטרפותו של בנק ההשקעות ג'פריס כחבר רחוק שני במספר לאחר מריל לינץ', היא הודיעה אמש (ג') כי חברת הטכנולוגיה Flow Traders הגישה בקשה להתקבל כחבר רחוק בבורסה.

חברות רחוקה בבורסה מותרת לגופים פיננסיים בינלאומיים "גדולים", שהבורסה מאפשרת להם להתקבל כחברים רחוקים אם אין להם סניף או נציגות קבועה בישראל. באתר הבורסה מצוין כי "חבר רחוק יכול להיות חברה אשר התאגדה באחת מהמדינות: מדינות האיחוד האירופי, ארה"ב, אנגליה, שווייץ, נורבגיה, קנדה, אוסטרליה ויפן, אשר אין לה סניף או נציגות קבועה בישראל, ואשר הינה חברת בורסה במדינה שבה התאגדה".

Flow Traders מעידה על עצמה כי היא חברת טכנולוגיה המספקת נזילות לשווקים, והיא פועלת כעושת שוק באמצעות שלל מכשירים פיננסיים סחירים. החברה הזרה פועלת לחשבונה העצמי בלבד (נוסטרו). מדובר בחברה הולנדית, שמפוקחת על-ידי רשויות הפיקוח בהולנד. היא פועלת בין היתר בבורסות בלונדון, ביורונקסט, בגרמניה ועוד. החברה שהגישה את הבקשה להצטרף לבורסה המקומית כחבר רחוק היא חברה בת בבעלות מלאה של חברה ציבורית הנסחרת ב-Euronext .

הצירוף הצפוי של חבר רחוק שלישי הוא פועל יוצא של מאמץ של הנהלת הבורסה, בהובלת איתי בן זאב, לחיזוק הקשר של השוק המקומי למשקיעים זרים. זה קורה אגב שינוי מבנה הבעלות בבורסה והפיכתה לחברה רגילה למטרות רווח שבבעלות קרנות השקעה זרות ושאינה בשליטת הבנקים בישראל. במקביל, הבורסה מקדמת בימים אלה הנפקה ראשונית של מניותיה, בסיוע החיתום של ג'פריס.