עדי אייל מנצל את הזינוק במניית וואן טכנולוגיות: מיחשוב ישיר מימשה ב-35 מיליון שקל

מיחשוב ישיר מכרה בעסקה מחוץ לבורסה 2.7% מהון המניות של וואן, ולאחר המכירה היא תחזיק כ-47.6% ממניות וואן

עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי
עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי

לאחר עלייה של 57% במחיר מניית וואן טכנולוגיות  מתחילת השנה, ניצלה בעלת השליטה בחברה, מיחשוב ישיר , את ההזדמנות כדי למכור חלק מהחזקותיה. מיחשוב ישיר דיווחה לבורסה שמכרה ביום חמישי בעסקה מחוץ לבורסה 2.7% מהון המניות של וואן בתמורה ל-35 מיליון שקל. שער המניה בעסקה היה 190 שקל, המשקף הנחה של כ-1% על מחיר הנעילה יום קודם לכן. לאחר המכירה, מיחשוב ישיר תחזיק בכ-47.6% ממניות וואן והיא מדווחת כי העודף לפני מס, בסך 32 מיליון שקל, ייוחס במישרין להון העצמי שלה.

בסוף הרבעון הראשון עמד ההון העצמי של מיחשוב ישיר על 303 מיליון שקל. המימוש הקודם של מיחשוב ישיר בוואן היה בסוף 2017, אז היא מכרה כ-4% ממניות וואן תמורת כ-36 מיליון שקל, ולפי מחיר של 134 שקל למניית וואן.

מניית מיחשוב ישיר עלתה בתגובה לדיווח ב-3% בשעות הצהריים, ושווי השוק של החברה בבורסה הוא 439 מיליון שקל. וואן נסחרת בשווי של 1.3 מיליארד שקל. את שתי החברות מנהל עדי אייל, שהוא גם בעל השליטה במיחשוב ישיר, עם החזקה של 76.8% מהמניות. אייל, שקודם לכן היה יו"ר וואן, חזר לתפקיד מנכ"ל וואן בתחילת השנה, בעקבות עזיבתו של המנכ"ל הקודם שי אוזון (שב-2014 כשנכנס לתפקיד המנכ"ל הוא החליף בו את אייל).

וואן מספקת פתרונות בתחום שירותי התוכנה, תשתיות ומחשוב ושירותים מנוהלים. כחלק ממגמת הקונסולידציה הכללית בתעשייה בחודשים האחרונים, וואן ביצעה מסוף 2018 שלוש רכישות בהיקף כולל של 68.2 מיליון שקל: רכישת השליטה בחברות סנס.בי.איי ואפ.בי.סי, ורכישת חברת אדוונטק.

ברבעון הראשון של שנת 2019, הכנסותיה של וואן הסתכמו ב-418 מיליון שקל, צמיחה של 17.1% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון הראשון ל-17.4 מיליון שקל, עלייה של 6.5%.

מיחשוב ישיר מחזיקה מלבד וואן גם בחברת טקליס שירותי מימון, שמספקת שירותי מימון לרכישת ציוד IT. מניית מיחשוב ישיר עלתה מתחילת השנה בשיעור של 32%. חלקה של מיחשוב ישיר בדיבידנדים שחילקה וואן מתחילת 2019 היה כ-12 מיליון שקל.