מבנקאות להייטק: התפקיד הבא של רקפת רוסק עמינח נחשף

ל"גלובס" נודע כי המנכ"לית הפורשת של בנק לאומי מנהלת מגעים עם קבוצת ההשקעות בהייטק Team8 שמוביל מפקד 8200 לשעבר נדב צפריר • על הפרק: שותפות בקרן כחלק מהרחבת תחומי פעילותה בעולמות הפינטק • בבנק לאומי וב-Team8 בחרו שלא להגיב

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, שהודיעה מוקדם יותר היום על פרישה מהתפקיד, מנהלת מגעים עם קבוצת ההייטק Team8 שמוביל מפקד 8200 לשעבר נדב צפריר - כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, אם המגעים הנמצאים בשלב מתקדם יבשילו, צפויה עמינח להשתלב בקרן בתפקיד בכיר דוגמת שותפות ולהוביל את ההתרחבות של הקרן בתחומי הפינטק.

מדובר במעבר דומה לזה של מנכ"לית בנק דיסקונט לילך אשר טופילסקי, שהודיעה לאחרונה על עזיבת הבנק לטובת שותפות בקרן פימי. 

את Team8 מוביל נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 בעבר. הקבוצה, שהוקמה ב-2015, היא פלטפורמה להקמת חברות סייבר וקרן הון סיכון. ההצטרפות הצפויה של רוסק עמינח היא, ככל הנראה, חלק ממהלך להרחיב את תחומי הפעילות שלה גם לעולמות הפינטק. החברה הוקמה ב-2015, אז החלה להקים חברות בתחום הסייבר. במקום להשקיע בסטארט-אפים שבאים עם רעיון ומחפשים הון ראשוני, ב-Team8 פועלים במודל אחר - הם מאתרים תחומים בהם יש צורך בפיתרון טכנולוגי ומחפשים צוות הנהלה שיכול ליישם אותם. כל חברה שמוקמת זוכה לצ'ק של 5 מיליון דולר לחמש שנים, סיוע בחיבור לשותפים אסטרטגיים וגיוס כוח אדם. עם גיוס הקרן השנייה הוסיפה Team8 תחומי פעילות, וכעת היא פועלת בתחומי הסייבר, הביג דאטה והבינה המלאכותית.

מאחורי Team8 עומדים צפריר, לשעבר מפקד 8200; ישראל גרימברג, לשעבר ראש אגף הסייבר ב-8200; ולירן גרינברג. בין המייסדים היה גם היזם רוני זהבי, שכיום אינו פעיל בקבוצה. היזם הסדרתי והמשקיע יובל שחר משמש כשותף מנהל ויו"ר הדירקטוריון בקבוצה, שמעסיקה כ-400 עובדים במשרדיה בעולם (כולל העובדים ב-8 הסטארט-אפים אותם הקימה עד כה).

עד כה הקבוצה גייסה מעל 175 מיליון דולר ממשקיעים פיננסיים וממשקיעים אסטרטגיים, בהם מודי'ס, שאיתה מפתחת הקבוצה דירוג למוכנות סייבר לחברות עסקיות, וכן סופטבנק, וולמארט, מיקרוסופט, סיסקו, AT&T, Accenture, נוקיה, ו-Temasek. כל אחד מהשותפים האלו מסייע ל-Team8 בהצעות לסטארט-אפים חדשים, עוזרים בבחינה של הטכנולוגיות החדשות, ואף עשויים להוות רוכשים פוטנציאליים.

Team8 בנתה מודל פעילות שונה מזה של קרנות הון סיכון, אך עדיין מוקדם להגיד האם הוא מצליח - הסטארט-אפים בהם השקיעה גייסו עד כה 150 מיליון דולר (מהקבוצה וממשקיעים נוספים), אך לקבוצה עצמה היה עד כה אקזיט אחד - מכירת סיגניה, שמפתחת ומספקת לארגונים טכנולוגיה וייעוץ לעמידה מול מתקפות סייבר. סיגניה נמכרה תמורת 250 מיליון דולר לטמאסק, אחת מהמשקיעות ב-Team8.

רוסק עמינח אמנם לא צמחה בתחומי הטכנולוגיה, אבל מדובר במנכ"לית שהובילה בשנים האחרונות אסטרטגיה של שימת דגש על דיגיטל ובעיקר בנקאות מקוונת. במסגרת זו הובילה בין היתר את הקמת הבנק הדיגיטלי פפר ואת השקת אפליקציית התשלומים פפר פיי.

מבנק לאומי ומ-Team8 לא נמסרה תגובה.