"המודל העסקי של משאיות אוטונומיות משתלם יותר ממוניות אוטונומיות"

הדברים נאמרו מפי מישל אווארי, ראש תחום ניידות אוטונמית, ל-CNBC בפורום הכלכלי העולמי • נוסף לאתגר המודל העסקי, היא דיברה על האתגר הטכנולוגי: "צריך לוודא שלטכנולוגיה יש לה את היכולת לזהות אובייקטים ולהבין איך לעקוף אותם, זה עדיין לא נפתר"

משאית של אמזון / צילום  Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
משאית של אמזון / צילום Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מישל אווארי, ראש תחום ניידות אוטונומית בפורום הכלכלי העולמי, אמרה כי בפני תעשיית הרכב האוטונומי ניצב אתגר הנוגע למודל העסקי, וכי דווקא השימוש ברכבים אוטונומיים בתור מוניות אוטונומיות לשירותי שיתוף נסיעות, משתלם פחות מהשימוש במשאיות אוטונומיות לשינוע סחורות על כבישים מהירים, ומשימושים תעשייתיים נוספים בטכנולוגיה.

"אנחנו רואים שונות גדולה בין המודל העסקי של שירותי שיתוף נסיעות במוניות אוטונומיות, לבין מה שאנחנו רואים באזורים כמו הובלות מסחריות, כרייה ובנייה, בהם המודל העסקי עשוי להיות יותר מובנה מראש", אמרה אווארי ל-CNBC במסגרת הפורום הכלכלי העולמי בסין. "יש הרבה הזדמנויות לטכנולוגיות אוטומטיות בסקטורים כמו כרייה ובנייה", הוסיפה.

לפי דיווחים, אמזון משתמשת במשאיות אוטונומיות של חברת Embark כדי להעביר סחורות על כבישים מהירים שמחברים בין מדינות בארה"ב. בחודש שעבר, ווימו, חברת אחות של גוגל, הפכה כמה מרכבי המיני-וואן האוטונומיים שלה לזמינים עבור לקוחות שירות שיתוף הנסיעות ליפט, אך לווימו יש בנוסף גם שיתופי פעולה עם רנו וניסאן במסגרתן תפתח רכבים ומשאיות אוטונומיים לשימוש בצרפת, יפן, ומדינות נוספות.

אווארי תיארה במסגרת הראיון את שני האתגרים הגדולים שניצבים לדעתה בפני תעשיית הרכב האוטונומי. נוסף לאתגר המודל העסקי, היא דיברה על האתגר הטכנולוגי. "צריך לוודא שהטכנולוגיה פועלת באזורי התפיסה, כמו ראייה - שיש לה את היכולת לזהות אובייקטים ולהבין איך לעקוף אותם, זה עדיין לא נפתר", הסבירה.

אווארי אף הזהירה מכך שמלחמת הסחר עשויה להזיק לצמיחת התעשייה, מאחר שהיא תמנע מחברות לשתף ביניהן דאטה, ואף עשויה למנוע מחברות לפעול מחוץ למדינות מהן הגיעו. בנוסף, היא אמרה כי סביר שיהיו מיזוגים, רכישות ושיתופי פעולה נוספים בתחום, בין יצרני רכבים וחברות טכנולוגיה. "שני הצדדים זקוקים זה לזה, והשוק עצום אז אני חושבת שיש הרבה הזדמנויות מהן כולם יכולים לצאת מנצחים", אמרה.