מסע מגמתי ומכפיש שנועד לפגוע במקאן | דעה

מנכ"ל מקאן ת"א עמית משיח מגיב למלחמה על הקרדיט לקמפיין איקאה דיסאייבלס, שזכה ב-11 פרסים בפסטיבל הפרסום בקאן

טוב, מספיק זה מספיק. בימים האחרונים מתנהל מסע מגמתי ומכפיש, שנועד לפגוע במקאן, באנשיה ובהישג החד-פעמי של קמפיין איקאה דיסאייבלס שבא לידי ביטוי בזכייה ההיסטורית בפסטיבל הפרסום בקאן.

● קמפיין ההנגשה של איקאה: אחרי הפרסים מגיע הקרב על הקרדיט

בואו נדבר עובדות. הנה עמדתנו: רעיון איקאה דיסאייבלס נולד במקאן לקראת סוף 2016 על-ידי אלדר יוסיפוב, קופירייטר במשרד בעל שיתוק מוחין. הרעיון נולד בעקבות הצורך של אלדר והפער שזיהה בשוק.

מאחר שמדובר בפרויקט שאין לו best practice, צוות המשרד בחן כיצד ניתן להרים אותו ופנה בין השאר גם לארגון טום. הפניה בוצעה על-ידי עודד לביא, שניהל באותה תקופה את סטודיו דיגיטל מקאן. עודד התקשר לטום, סיפר על הרעיון והזמין אותם לפגישה שהפכה לסדרת פגישות על פני תקופה שארכה בערך כחצי שנה.

בסוף התקופה החלטנו שלא נוכל לעשות את הפרויקט עם טום. לא התרשמנו שהם מסוגלים להרים את הפרויקט. תהליך העבודה עימם לא נסך בנו בטחון שהם יודעים להרים את הפרויקט המורכב, ולכך אף הוסיפה העובדה שהם סירבו בתוקף לקחת אחריות משפטית על המוצרים. בשום שלב לא דיברנו עם גידי גרינשטיין או היינו מודעים לקשר שלו או של מכון ראות לטום.

אין לי או לאיש במקאן ביקורת או מילה רעה לומר על טום. למיטב ידיעתי, הם עושים רק טוב בעולם ומונעים מהכוונות הטובות ביותר. אין בדבריי גם שיפוט של איכות העבודה של טום. יחד עם זאת, מאחר שמדובר בפרויקט מורכב ושונה שלא נעשה בעבר, לא הרגשנו שנוכל להתקדם עימם. כמי שגדל במגזר השלישי ובארגונים חברתיים, ברור היה לי שעלינו למצוא שותפים במקומם. מצאנו שותפים נפלאים בארגון מילב"ת ובארגון נגישות ישראל.

נחמן פלוטניצקי, מנכ"ל מילב"ת, ויובל וגמר, מנכ"ל נגישות ישראל, הובילו אותנו עקב בצד אגודל, ברגישות ובמקצועיות, וברור לי שלא היינו יכולים לבצע את הפרויקט הזה בלעדיהם. העבודה איתם נמשכה כשנה ושלושה חודשים נוספים, במהלכם אנשי מקאן לצד מעצבי המוצר של מילב"ת עיצבו מוצרים ובנו את הפרויקט המורכב הזה חלק אחרי חלק, בסיוע צמוד וקרוב של צוות הקריאייטיב הבכיר של מקאן אירופה. מילב"ת ונגישות ישראל קיבלו קרדיט על הפרויקט בכל תחנה בדרך ואף באו (לשמחתנו הגדולה) לחגוג עימנו את ההצלחה במשרדי מקאן בשבוע שעבר.

במקאן עובדת היום קבוצה חד-פעמית של אנשים, שלא מפסיקים להרים את הרף. לעבוד כדי לאתגר את הגבולות של המקצוע הזה. ההצלחה שהשגנו כאן היא הישג משולש: היא פותרת בעיה אמיתית לקבוצה שזקוקה לכך, יוצרת קו עסקים חדש ובמקביל גם מותחת את גבולות האפשר של תעשיית הפרסום הישראלית. אני מצר על העימות עם גידי גרינשטיין. יש לי הערכה לפועלו במכון ראות, והלוואי וטום והחזון שלהם ישגשגו וישנו את העולם. אין לי עניין בעימות עימם, בוודאי לא בקטטה מתוקשרת.

מקאן הוא היום משרד בעל מצפון חברתי וכוכב צפון ברור. העבודה שלנו עם אליפלט, האפליה המתקנת שלנו לקבוצת מיעוטים, ההתגייסות למען הלהט"בים וגם פרויקט דיסאייבלס הם חלק מפירות אחריות זו.

אני גאה במקאן ובאנשינו. אני גאה בפרויקט דיסאייבלס ובהצלחה החד-פעמית שלו, ובטוח שעוד נכונו לנו שיאים מופלאים בעתיד. אני מאחל לגידי ולאנשי טום להמשיך ולהצליח.

הכותב הוא מנכ"ל מקאן תל-אביב