DSPG: הקרן האקטיביסטית מכרה את עיקר החזקותיה

מדיווחים שהועברו ל-SEC עולה כי בשבועות האחרונים הקרן Raging Capital מכרה מניות DSPG בעסקאות בשוק הפתוח בהיקף כולל של 17.7 מיליון דולר, וירדה מהחזקה של 9.6% ל-4.1% מהון המניות של DSPG • רייג'ינג קפיטל מכרה את המניות במחירים שנעו בין 14 דולר ל-14.85 דולר למניה

עופר אליקים / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות האמריקאית Raging Capital מנצלת את העליות במניית DSPG ומחסלת חלק מההשקעה שלה בחברת הטכנולוגיה הישראלית. מדיווחים שהועברו ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, עולה שבשבועות האחרונים הקרן מכרה מניות DSPG בעסקאות בשוק הפתוח בהיקף כולל של 17.7 מיליון דולר, וירדה מהחזקה של 9.6% ל-4.1% מהון המניות של DSPG . רייג'ינג קפיטל מכרה את המניות במחירים שנעו בין 14 דולר ל-14.85 דולר למניה.

רייג'ינג מוכרת כקרן השקעות אקטיביסטית, הרוכשת החזקות בחברות ופועלת באופן אקטיבי להצפת ערך בהן, בין היתר באמצעות ניהול מאבקים נגד הנהלות ודירקטוריונים בחברות שבהן היא משקיעה. כך למשל היא פעלה לפני מספר שנים בחברת איזיצ'יפ הישראלית: כבעלת מניות בחברה היא הובילה את ההתנגדות למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס, בטענה שהמחיר מעריך את החברה בחסר ושלא נערך תהליך קפדני לקראת המכירה. בשל ההתנגדות, השלמת העסקה התעכבה במספר חודשים ולאחר שלא נמצא רוכש אחר, רייג'ינג הודיעה על תמיכתה במכירה ומכרה את מניותיה באיזיצ'יפ ברווח מכובד.

בניגוד למקרה זה, ב-DSPG רייג'ינג לא יצרה מאבקים. היא נכנסה להשקעה בחברה ב-2016 כשרכשה מניות במחירים שנעו סביב 10.4-10.9 דולר, ומאוחר יותר הגדילה את ההחזקה במחירים שהגיעו עד 13.2 דולר למניה, כך שהמימושים של השבועות האחרונים מתבצעים ברווח, והקרן נותרה כעת עם החזקה במניות DSPG שהשווי הנוכחי שלהן הוא 13.3 מיליון דולר.

DSPG, בניהולו של עופר אליקים, מפתחת שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים, ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 321 מיליון דולר אחרי עלייה של 26% במניה מתחילת השנה.