מטומי: דרישה לפירעון מיידי על רקע הקשיים בהסדר החוב

לבקשת מחזיקי אג"ח, הנאמן לאג"ח הודיע על קיום אסיפה ב-8 ביולי, בה יצביעו המחזיקים על העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה • ההצעה קובעת כי איגרות החוב יועמדו לפירעון מיידי, וזאת ככל שהחברה לא תבצע פדיון מוקדם חלקי של האג"ח בסכום כולל השווה ל-4.5 מיליון דולר

האם הסדר החוב שעליו חתמו חברת האינטרנט מטומי ומחזיקי איגרות החוב שלה לפני כחצי שנה יורד מהפרק? לאחר שהחברה נקלעה לקשיים בהשלמת מכירת החברה הבת טים אינטרנט, ודיווחה על כך שאין ודאות שההסדר ייצא לפועל במבנה ובתנאים שסוכמו, שוב עולה ההצעה להעמיד את החוב לפירעון מיידי.

לבקשת מחזיקי אג"ח, הנאמן לאג"ח הודיע על קיום אסיפה ב-8 ביולי, בה יצביעו המחזיקים על העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה. ההצעה קובעת שאיגרות החוב יועמדו לפירעון מיידי, וזאת ככל שהחברה לא תבצע פדיון מוקדם חלקי של האג"ח בסכום כולל השווה ל-4.5 מיליון דולר (כ-16.2 מיליון שקל), בתוך 45 ימים ממועד פרסום תוצאות האסיפה, ככל שההחלטה תאושר.

להצעה נדרש רוב רגיל מכלל הקולות המשתתפים בהצבעה, למעט הנמנעים. נציין שבסוף הרבעון הראשון היו למטומי בקופה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 9.9 מיליון דולר. מטומי  נסחרת בבורסות לונדון ות"א בשווי כ-14 מיליון שקל, אחרי ירידה של 99% במניה מאז ההנפקה בלונדון ב-2014. אג"ח מטומי  נסחרות היום בתשואת זבל של 31%.

מטומי גייסה לפני שנה וחצי 103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בתל-אביב. מאז החברה מכרה את כל הפעילויות שלה למעט החברה הבת טים אינטרנט העוסקת במוניטיזציה של דומיינים, שבה היא מחזיקה ב-90%. בסוף 2018, מטומי נדרשה לשלם למייסדי טים אינטרנט 18 מיליון דולר בתמורה ליתרת המניות בחברה, אך בשל החשש שהתשלום יפגע ביכולת שלה לשרת את החוב למחזיקי האג"ח, היא עצרה את התשלום ולאחר דיונים הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח.

ההסדר כלל הזרמת הון מצד הבעלים, הקטנת ההון החוזר ושינוי בקובננטים. כעבור מספר חודשים עלתה האפשרות שמייסדי טים אינטרנט ירכשו ממטומי בחזרה את ההחזקות בחברה ב-36 מיליון דולר, ובכך תישאר מטומי ללא כל פעילות אך תחזיר לנושים את מלוא החוב שלה. עם זאת, השלמת העסקה נדחתה, ולאחרונה הודיעה מטומי שבשל אתגרים שנוגעים לדרישות ציות (compliance), הופסקה הפעילות של כמה לקוחות ולכן הרוכשים הפוטנציאליים דרשו זמן נוסף לבדיקה, ולא בטוח שהעסקה תושלם.