רכישה עם שיניים: פריגו השלימה רכישת Ranir והעלתה את תחזית הרווח השנתית שלה

פריגו רוכשת את החברה הפרטית בתחום בריאות הפה והשיניים במסגרת אסטרטגיית ה-Self Care – נטייה יותר לכיוון הצרכני ופחות דגש על תחום הפארמה - בתמורה ל-750 מיליון דולר • העלתה את תחזית הרווח ב-10 סנט למניה

מורי קסלר מנכל פריגו / צילום: רויטרס
מורי קסלר מנכל פריגו / צילום: רויטרס

חברת התרופות הדואלית פריגו  השלימה את רכישת Ranir בתמורה ל-750 מיליון דולר, ועדכנה את תחזית הרווח השנתית שלה כלפי מעלה. פריגו הודיעה על רכישת Ranir, חברה פרטית העוסקת בתחום בריאות הפה והשיניים, לפני קרוב לחודשיים. בעת הדיווח על הרכישה, פריגו ציינה כי לתחזית הרווח הנקי שלה למניה יש אפסייד אפשרי של 10-35 סנט למניה ב-2019, בזכות תרומת הרכישה וכן בשל האפשרות של השקת גרסה גנרית למשאף ProAir. אתמול, עם השלמת הרכישה, פריגו העלתה את תחזית הרווח ב-10 סנט למניה, כך שכעת היא צופה רווח נקי (Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) של 3.75-4.05 דולר למניה בשנה זו. כלומר, הרווח הנקי הכולל על בסיס Non-GAAP יגיע ב-2019 לכ-545 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.55 דולר למניה, כלומר 629 מיליון דולר, בשנת 2018.

פריגו מנוהלת כיום על-ידי מורי קסלר שנכנס לתפקיד לפני מספר חודשים והתווה לחברה אסטרטגיה של התמקדות בתחום ה-Self Care - כלומר, נטייה יותר לכיוון הצרכני ופחות דגש על תחום הפארמה. רכישת Ranir משתלבת באסטרטגיה זו: כבר היום פריגו פונה לקמעונאיות גדולות בארה"ב ומציעה להן מוצרים במותג הפרטי בתחומי המזון לתינוקות, הפסקת עישון וכדומה, וכעת היא תוכל להציע להן גם מוצרים בתחום בריאות הפה.

הכנסות הנרכשת ב-2018 - 287 מיליון דולר 

היקף העסקה הוא כאמור 750 מיליון דולר, או 685 מיליון דולר בניכוי הטבת מס. החברה הנרכשת הניבה הכנסות של 287 מיליון דולר ב-2018. קסלר מסר אתמול כי "אנחנו מרוצים להכריז על השלמתה המוצלחת של הרכישה ומצפים לקדם בברכה את הצוות המוכשר של Ranir למשפחת פריגו. שילוב שתי החברות - הגודל, הנוכחות הגלובלית, החדשנות והאסטרטגיה המשולבים יחד - יאיץ מיידית את הצמיחה וירחיב את היצע המוצרים שלנו".

פריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 6.7 מיליארד דולר. החברה מנסה להתאושש כיום מתקופה ארוכה של חוסר ודאות ואי יציבות ניהולית, ומירידה של כ-75% מהשיא שנרשם במניה ב-2015. מאז השפל שאליו צנחה המניה בסוף 2018, היא עלתה ב-36.5%.