חיים גייר ממשיך לצרף מוסדיים לאיי.אי.אס: מיטב דש רכשה מניות מהחברה ב-46 מיליון שקל והפכה לבעלת עניין

חברת הנדל"ן וההשקעות מכרה לבית ההשקעות קרוב ל-4.5% ממניותיה, לפי מחיר מניה של 200 שקל – הנחה של כ-4% על שווי המניה הבוקר • מניית איי.אי.אס טיפסה בכ-30% בשנה האחרונה

חיים גייר / צילום: תמר מצפי
חיים גייר / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות מיטב דש הפך לבעל עניין בחברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס  (IES), שמכרה לו קרוב ל-4.5% ממניותיה תמורת 46 מיליון שקל. לפי העדכון של איי.אי.אס, המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 200 שקל - הנחה של כ-4% על שווי המניה הבוקר, שעמד על כ-209 שקל, וזאת אחרי שטיפסה בכ-30% בשנה האחרונה. את הפצת המניות ביצעה וואליו בייס.

מרמת השפל השנתית שרשמה המניה בחודש דצמבר האחרון, שהתאפיין בירידות חדות בכל השוק, השלימה המניה קפיצה של קרוב ל-50%, והיא משקפת לחברה שבשליטת היו"ר חיים גייר שווי נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל. חלקו של גייר בחברה לאחר העסקה עומד על כ-57%. מכירת המניות תגדיל את הונה העצמי של איי.אי.אס בסכום דומה לסכום המכירה, וכן "תתמוך בייזום העתידי שצופה החברה בנכסיה".

המניות הנמכרות היו מניות רדומות שהוחזקו על-ידי איי.אי.אס, ועם מכירתן מגיע שיעור החזקתו של מיטב דש באיי.אי.אס לכ-6.5%, לצדה של הפניקס, המחזיקה כ-6% מההון. הפניקס הפכה לבעלת עניין באיי.אי.אס בחודש מאי, לאחר שרכשה מידי החברה (באופן דומה למיטב דש) 1.9% מהון החברה, תמורת סכום של 17.7 מיליון שקל. עוד קודם לכן, באוקטובר 2017, מכרה איי.אי.אס להפניקס ולקרן ההשקעות נוקד קפיטל מניות תמורת כ-42 מיליון שקל.

הנכס המרכזי של איי.אי.אס הוא החזקתה בפארק התעשייה פלמחים, מתחם המשמש לתעשייה, ללוגיסטיקה ולהתפלת מים, המשתרע על שטח של כ-300 אלף מ"ר. בפברואר השנה רשמה החברה התקדמות משמעותית עם פרויקט "איירפארק" בערבה, שבמסגרתו היא מתכננת הקמת מתחם לשיפוץ, השבחה וביצוע פעולות נוספות במטוסים במתחם הצמוד לבסיס עובדה של צה"ל, לאחר שקיבלה את האישור הנדרש ממשרד הביטחון.

במסגרת פרויקט זה מתכננת איי.אי.אס להקים מתחם לשיפוץ, להשבחה ולביצוע פעולות נוספות במטוסים, בסמוך לבסיס עובדה שבערבה, על פני שטח של כ-2,200 דונם, אשר יוכל לקלוט עד 500 מטוסים במקביל. ההערכות הן, כי עלות הקמתו עשויה להגיע לכ-100 מיליון דולר, וכי הוא עשוי להתחיל לפעול בעוד כשנתיים באופן חלקי, עד להשלמת ההקמה במלואה.

לפי איי.אי.אס, המיזם המתוכנן צפוי להיות אחד הגדולים בעולם מסוגו, ובמסגרתו יוקם אזור תעסוקה חדש שיקלוט כ-800 עובדים שיידרשו לתפעול המיזם. לאחר הקמתו הוא צפוי להיות אחת הפעילויות המרכזיות של איי.אי.אס.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה נשחקו הכנסותיה של איי.אי.אס בכ-5% והתקרבו ל-11 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה נשחק ב-7% ל-5.5 מיליון שקל.