יהודאי יוצא מהקנאביס: "כתעשייה - יידרשו עוד זמן ומשאבים מהותיים"

מנכ"ל פרוטרום לשעבר, חברת הטעמים שנמכרה לחברה הזרה IFF, הפסיק את פעילותו בחברת הקנאביס שדה אליה נכנס במאי האחרון • לגבי התעשייה עצמה, אומר יהודאי ל"גלובס": "ריאלית ייקח עוד זמן כדי לבנות חברה אמיתית"

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'
אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'

אורי יהודאי, לשעבר מנכ"ל חברת הטעמים פרוטרום, שנמכרה לחברה הזרה IFF שנסחרת כיום בתל אביב, הודיע לחברת הקנאביס שדה על הפסקת פעילותו בחברה. 

כזכור, באמצע מאי האחרון, יהודאי הצטרף לחברת הקנאביס, המתמחה בשלבי שרשרת החקלאות הרפואית בתחום הקנאביס, החל מגידול הצמח, דרך מחקר במעבדה ועד לבית המרקחת. לא ברור אם פרישתו של יהודאי משדה, שעד כה גייסה ממשקיעים שונים כ-50 מיליון שקל, תגרור את משיכת ההשקעה של יהודאי עצמו בחברה.

לגבי התייחסותו לסקטור הקנאביס ניתן ללמוד מהדברים שאמר השבוע, כשהביע דאגה לתעשייה באופן כללי בישראל. יהודאי התייחס לסקטור הקנאביס בעקיפין כשהצביע על נתוני שיעור האבטלה בישראל. אלו "מעשיות" כמו חלק מהסיפורים בסקטור הקנאביס, אמר יהודאי.

היום יהודאי אומר ל"גלובס" לגבי התעשייה עצמה, כי "הקנאביס מעניין אבל כבניית תעשייה אמיתית, ולטווח קצר, הסקטור יכול להיות השקעה פיננסית - ריאלית, יידרשו עוד זמן ומשאבים מהותיים כדי לבנות חברה אמיתית".

יהודאי, כמנכ"ל מוערך בשוק, הביע לא פעם דאגה ממצב התעשייה בישראל. לפני כשנתיים אמר יהודאי בראיון לח"מ, כי: "אנו נמצאים במעגל מאד בעייתי לתעשייה ולכלכלה הישראלית, מעגל שהתחיל במחאה החברתית, נוכח ההבנה של אנשי עסקים מצוינים ולגיטימיים לפיה כל מה שהם לא יעשו - הם מותקפים. תחבר לזה ביורוקרטיה ודברים נוספים, לכדי מצב בו אין ישראלים שקונים מפעלי תעשייה. מי שרוצה למכור מוכר לזרים או לקרנות שבדרך כלל מוכרות אחר כך לזרים. נסתכל על טבע למשל, האם היא תישאר ישראלית בעוד 10 שנים? אני סקפטי.

"העתיד של הכלכלה הישראלית טמון בחברות ישראליות גלובליות, וזה מה שהייתי רוצה לראות בתור ישראלי", אמר יהודאי. "צריך לשנות את האווירה. תראה איך מתקיפים גם את מי שאינו מצליח, אנשי עסקים שהיו הרבה שנים בסדר ולא הצליחו. האווירה היא נגד מצליחנים, נגד אנשי עסקים, נגד סוג של הצלחה וכל זה מוביל לכיוונים פחות טובים".