הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א במחזור זעום; בזק עלתה 2%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 טיפס ב-0.4% • לייבפסון זינקה ביותר מ-6% • מדיגוס זינקה בכ-12% על רקע אבן דרך בהסכם מול A.M Surgical • המירוץ לראשות בנק הפועלים מגיע לישורת האחרונה, ודב קוטלר מסתמן כמועמד המוביל

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע התנהל במגמה חיובית, במחזור מסחר דליל למדי. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניית לייבפרסון  טיפסה בכ-6%. עוד בין הדואליות, מניות פריגו  וטבע  התחזקו בכ-2%-2.5% ומניית נייס  עלתה בכ-2.2%.

בצד השלילי של המדד המוביל, אופקו  איבדה כ-2%. יחידות ההשתתפות של ישראמקו יהש  ודלק קידוחים  נחלשו בעד 1.4%. ישראמקו עדכנה היום על בקשה נגדה ונגד שותפותיה תמר פטרוליום ואלון גז לגילוי ועיון במסמכים בקשר עם הליך תחרותי לאספקת גז טבעי. מניית תמר פטרוליום  איבדה גם היא כ-1% וזו של אלון גז  נסחרה ביציבות.

עוד במסחר, רשת הקמעונות פרשמרקט  עדכנה על הדיבידנד שתחלק לבעלי המניות.

בין החברות הקטנות, בסוף השבוע עדכנה מדיגוס  על קבלת הזמנה ראשונה מסחרית ומשמעותית למכשיר ראייה רפואי משולב, ומנייתה קפצה בכ-12%. חברתאפולו פאוור  עדכנה על הקצאת מניות שהיא מתכננת לבצע לבעלת השליטה בה, חברת וסטראר החזקות, במחיר מניה הגבוה משוויה הבוקר בכ-45%. מניית החברה הגיבה בזינוק של כ-17%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום נטייה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

מנתוני הבורסה עולה כי בשוק האג"ח הקונצרניות גויסו בשבוע החולף כ-1.2 מיליארד שקל - כ-450 מיליון שקל על ידי חברת הליסינג לרכב אלבר, וכ-720 מיליון שקל על ידי חברת כרטיסי האשראי מקס איט באמצעות אג"ח שקליות למשקיעים מוסדיים. מלבד זאת, חברת אלה פקדונות גייסה כ-265 מיליון שקל באמצעות סדרה חדשה של אג"ח מובנות, המגובות בפיקדונות בנקאיים.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו היום בסקירתם השבועית למצב הריבית במשק האמריקאי וציינו כי "הריבית תופחת כנראה בעוד שבועיים וחצי, בפעם הראשונה מאז המשבר של 2008, ושאלת תיזמון ההפחתה הראשונה מאחורינו". זאת, לפי פסגות, לאחר שיו"ר הפד, ג'רום פאוואל, אישר בדברים שנשא בקונגרס האמריקאי כי אין סיבה לדחות את ההפחתה.

במבט קדימה, בפסגות הציגו כמה תרחישים להמשך התנהלות הפד, אחרי הורדת הריבית הצפויה בקרוב, ומצב השווקים.

המצב שהאפשרות להתממשותו הוא הגבוה מבין האפשריים, לפי פסגות, הוא בו לא יתאפשר גישור ב"סוגיות הליבה" במלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, נוסף למצב האינפלציה בשוק האמריקאי שאינה יכולה לעלות לרמות גבוהות, ונתונים המראים שההאטה בפתח, ובהתאם "שוק המניות צריך לעבור תימחור מחדש".

לפי בית ההשקעות, קיימות סבירות נמוכה להתממשות מקרה בו הסביבה הכלכלית תיוותר חזקה כפי שהיא כיום, לצד תוספת משרות ממוצעת שנותרת גבוהה, אבטלה נמוכה וצמיחה שנתית של המשק בקצב של כ-2%. אולם, אם יתממש, לפי בית ההשקעות, "מבחינת השווקים מדובר כביכול על המצב הטוב ביותר, שכן כלכלה חזקה עם ריבית נמוכה הם השילוב הטוב ביותר לנכסי סיכון".

15:15

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה במחזור מסחר נמוך של 233 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים משיל 0.2%. 

מניית רציו פטרול יהש  עולה ב-2%, עזריאלי קבוצה  מטפסת ב-0.8%, פריגו  עולה ב-2.4%, בזק  מטפסת ב-1.9%, פורסייט  צונחת בכ-5%, לייבפרסון  קופצת ב-5.6%.

13:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור מסחר של 160 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5%, ת"א 90 מטפס ב-0.3% ומדד הבנקים משיל 0.2%. 

מניית טבע  עולה בכ-2%, רציו פטרול יהש  קופצת ב-3.3%, מדיגוס  בולטת בעלייה של 12%, נייס  מטפסת ב-1.5% ומנית בזק  עולה בשיעור דומה.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. מדד ת"א-35  עולה ב-0.7%, ת"א-90  מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים עולה ב-0.15%. 

מניית רציו פטרול יהש  קופצת ב-3.3%, וזאת על רקע דיווח מעבר לים לפיו חברת הנפט הלאומית של הפיליפינים ורציו פטוליום חתמו על מזכר הבנות במטרה "לפתח שיתוף פעולה" לחקר ופיתוח של מקורות נפט וגז בפיליפינים. 

מניית אפולו פאוור  מזנקת 16% על רקע הדיווח לפיו דירקטוריון החברה אישר הצעה פרטית של וסטאר החזקות, בעלת השליטה בחברה, להשקיע 4 מיליון שקל בתמורה להקצאת 2,222,222 מניות במחיר של 180 אג' למניה. המניות המוקצות מהוות כ-14.2% מההון המונפק והנפרע של החברה ומזכויות ההצבעה בה וכ-9.53% מההון המונפק והנפרע של החברה ומזכויות ההצבעה בה, בדילול מלא.

מדיגוס  עולה בשיעור דו ספרתי על רקע הדיווח של החברה הבוקר למשקיעים על אבן דרך נוספת במסגרת ההסכם מול A.M Surgical לייצור 1,400 יחידות מכשיר ראייה משולב תמורת 650 אלף דולר.

07:45

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום, יומו הראשון של שבוע המסחר בארץ, לאחר נעילה חיובית בבורסות וול סטריט בסוף השבוע.

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בשיאים של כל הזמנים, לאחר שהמשקיעים סיימו שבוע של שיאים, בעקבות עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב ביום ד' שעבר מול הקונגרס, במהלכה אותת פאואל כי הבנק המרכזי האמריקאי עשוי לקצץ בקרוב את שיעורי הריבית. הדאו ג'ונס זינק ב-243 נקודות, S&P 500 הגיע לראשונה אל מעל 3,000 נקודות והנאסד"ק הוסיף 0.6%.

יום המסחר האחרון בשבוע שעבר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר ת"א 90 קפץ ב-1%, ומנגד ת"א 35 איבד 0.4%.

מניית רבוע נדלן עלתה ב-2.4% במחזור חריג. שיכון ובינוי טיפסה ב-2.8%, מליסרון רשמה ירידות בצל התפטרות המנכ"ל אבי לוי, ושיכון ובינוי ספגה הורדת דירוג מצד מידרוג. אנרג'יאן איבדה כ-3%, אחרי שבימי המסחר הקודמים בלטה בצד החיובי של המסחר בעקבות עסקת רכישה רחבת היקף עליה דיווחה וגיוס הון שהשלימה בהמשך לכך. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בשבוע שעבר כי "צפויה להיפתח עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2019 בארה"ב, ובמקביל צפויים להתפרסם מספר נתוני מאקרו. נתונים אלה עשויים להפתיע לרעה את המשקיעים, ובכך להשפיע באופן שלילי על הסנטימנט בשווקים". מנגד ציינו כי "עמידת החברות האמריקאיות בציפיות הקונצנזוס (שכבר הונמכו בשבועות האחרונים) עשויה להוות קטליזטור להמשך הראלי בשווקים".

המרוץ לראשות בנק הפועלים מגיע לישורת האחרונה, ודב קוטלר מסתמן כמועמד המוביל

על פי הערכות אלה ייתכן וכבר במהלך המחצית הראשונה של השבוע השם של קוטלר יועלה לדיון בדירקטוריון הבנק, בהמלצת ועדת האיתור שבראשות היו"ר עודד ערן. הבנק נמצא בהליך איתור מנכ"ל בעקבות פרישתו של אריק פינטו.

בשוק מעריכים כי אם קוטלר אכן ייבחר לתפקיד, הרי שתהיה עזיבה של לפחות בכיר אחד נוסף בבנק. על פי הערכות שני הבנקים כנראה יבחרו מנכ"לים אפילו כבר מחר.

פערי ארביטראז' חיוביים ידחפו את הבורסה בפתיחה: טבע חוזרת עם פער חיובי של 1.66% , פריגו עם פער חיובי של 2.87%, אופקו בפער שלילי של למעלה מ-3%.