וול סטריט ננעלה בשיא חדש: מניית טבע צנחה 7.7%; מנוצ'ין הפיל את הביטקוין

שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין המשיך את קו ההתנגדות של הבכירים בארה"ב נגד הליברה של פייסבוק • בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת הדאקס הגרמני • טבע סופגת הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך בנוסף את מחיר היעד ל-6 דולרים • סימנטק דוחה את ההצעה של ברודקום לרכישתה, ומנייתה צנחה

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בשיא חדש, מלבד מדד ה-S&P 500 שנסוג קלות. הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו בעד 0.2% לרמת שיא, אם כי ההססנות בשוק מורגשת.

מניית טבע  איבדה 7.7% בצל הורדת המלצה ומחיר יעד מצד מורגן סטנלי.

פייסבוק  סופגת מתקפה מצד שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין בדבר המטבע הדיגיטלי שהשיקה, ליברה.

סימנטק  צנחה בכ-11% לאחר שדחתה את הצעת הרכש של ברודקום.

הנפט איבד יותר מ-1% לאחר שנרגעו החששות מפגיעה באספקת הנפט בשל התקרבות סופת ההוריקן למפרץ מקסיקו. 

22:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות במדדים המובילים. אלו נסחרים סביב רמת שיא כל הזמנים. בתוך כך, מחיר הנפט מאבד 1.4% לרמה של 59 דולרים לחבית, וזאת לאחר שנרגעו החששות מפגיעה באספקה בעקבות התקרבות סופת ההוריקן למפרץ מקסיקו.

הביטקוין נופל בכ-8% לאחר ששר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין המשיך את קו ההתנגדות של הבכירים בארה"ב נגד הליברה של פייסבוק, כמו יו"ר הפד פאואל והנשיא טראמפ, כאשר הביע הערב דאגה לביטחון הלאומי של ארה"ב. לדברי מנוצ'ין, הוא לא מרגיש "נוח" עם השקת המטבע הדיגיטלי של פייסבוק.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, בכך נסוגים מהשיא שנרשם בסוף השבוע האחרון. מניית טבע מאבדת 8% בצל הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שהוריד בנוסף את מחיר היעד למניה ל-6 דולרים.

סימנטק  מאבדת גובה לאחר שדחתה את ההצעה של ברודקום לרכישתה.

18:45

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות, בהמשך לשיאים שנקבעו בסוף השבוע האחרון, על רקע הציפייה של המשקיעים להורדת הריבית של הפד בהודעה הקרובה בחודש. 

מנייתה טבע  נופלת בכ-10% בצל הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך את מחיר היעד באגרסיביות מ-16 דולרים ל-6 דולרים בלבד למניה. 

סקטור הקנאביס בוול סטריט נסחר בעליות על רקע עדכון מצד רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), ולפיו תואץ החקיקה לגבי קביעת חוקים לגבי ה-CBD, החומר העיקרי בצמח. מניית CannTrust Holdings מזנקת ב-11%, אורורה מנתרת ב-3.5%, קאנופי קופצת ביותר מ-4%, טילרי עולה בכ-2% ואפריה מטפסת ב-0.5%.

באירופה המסחר ננעל בטריטוריה הירוקה בהובלת מדד הדאקס הגרמני שעלה ב-0.5%. הקאק הצרפתי טיפס ב-0.1% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.3%.

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה, כאשר המדדים המובילים נפתחו ברמת שיא כל הזמנים. 

מנייתה של סימנטק  צונחת ביותר מ-13% לאחר שהחברה דחתה את הצעת הרכש של ברודקום. 

טבע  נופלת בכ-7% לאחר הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי, שחתך את מחיר היעד ל-6 דולרים למניה בלבד.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.3%, ומאותתים על פתיחה חיובית של שבוע המסחר. 

טבע צפויה לרכז עניין לאחר הורדת המלצה ומחיר יעד מצד מורגן סטנלי. 

ג'נרל אלקטריק ספגה הורדת המלצה ל'ניטרלי' מ'קנייה' מבנק ההשקעות UBS.

סיטיגרופ הוריד המלצה למנייתה של טיפאני ל'ניטרלי' מ'קנייה'.

מאקרו

מדד האמפייר-סטייט, האומד את פעילות הייצור של מדינת ניו יורק, עלה ב-12.9 נקודות בחודש יולי ל-4.3 נקודות. הכלכלנים בשוק ציפו לעלייה של 0.5 נקודות בלבד.

14:40

המסחר מתנהל בשעה זו בעליות. דאקס מוסיף 0.4%, פוטסי עולה ב-0.2% וקאק נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 עולה ב-0.1%. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

13:00

המדדים באירופה עברו לירידות קלות של עד 0.3%. בניגוד למגמה, מניית חברת הביוטק הבלגית-הולנדית גלאפגוס  מזנקת בכ-16% לאחר שדווח כי חברת Gilead Sciences תרכוש החזקות שלה בשווי של כ-5.1 מיליארד דולר.

11:05

בורסת הונג קונג  ננעלה בעליות קלות של 0.27%. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו בעליות, למרות החששות בסין מכך שהאטת הצמיחה נגרמה כתוצאה ממלחמת הסחר המתמשכת עם ארה"ב.

בורסות לונדון,  פריס , איטליה  וגרמניה  רושמות עליות של עד 0.65%.

בורסות שנחאי  וטוקיו  ננעלו בעליות של עד 0.4%.

9:00

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. נייקי והנג סנג עולים ב-0.2%, שנחאי נסחר ביציבות, קוספי יורד ב-0.15% ו-ASX 200 נופל ב-0.5%. מדד שנזן הסיני עולה ב-0.8%

 

7:40

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. שנחאי מטפס בכ-0.8%, הנג סנג וניקיי מוסיפים כ-0.2%, אך ASX 200 מאבד 0.4% והקוספי יורד ב-0.15%.

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בשיא של כל הזמנים ביום שישי האחרון. הדאו ג'ונס זינק ב-243 נקודות, S&P 500 הגיע לראשונה אל מעל 3,000 נקודות ו הנאסד"ק הוסיף 0.6%. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. 

סין פרסמה הבוקר את נתון התמ"ג לרבעון השני של השנה. שיעור הצמיחה בסין עמד על 6.2% - שיעור הצמיחה הרבעוני הנמוך ביותר ב-27 השנים האחרונות. נתון הצמיחה עמד בציפיות האנליסטים, והוא נמוך מהנתון ברבעון הראשון של 2019, אז הוא עמד על 6.4%. בנוסף, פורסמו נתוני הייצור התעשייתי לחודש יוני, שעמדו על 6.3%. צפי האנליסטים היה לעלייה של 5.2%. 

בהונג קונג נמשכות המחאות נגד השלטון בשל הניסיון להעביר חוק הסגרה לסין. מנהיגת הונג קונג קארי לאם הציעה לעזוב את תפקידה, אך הרשויות בסין סירבו לקבל הצעה זאת, כך לפי ה"פיננשייל טיימס". 

היום צפוי בנק ההשקעות סיטיגרופ לפרסם דוחות לרבעון השני. 

המסחר בשוק המטבעות הדיגיטליים ממשיך בימים האחרונים במגמה שלילית, בהובלת ה ביטקוין שצנח ביממה האחרונה ב-10% ואיבד קרוב ל-1,500 דולר מערכו. הבוקר, בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל), ירד שער הביטקוין אל מתחת ל-10,000 - שערו הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים. בשעה שחלפה מאז, הביטקוין תיקן מעט את הירידה - ונכון לשעה 6:30 נע מחירו סביב 10,200 דולר ליחידה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-182 מיליארד דולר - קרוב ל-66% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-2,320 סוגי מטבעות דיגיטליים.

מניית AMP  צונחת במעל ל-16% במסחר באוסטרליה. זאת לאחר שהחברה דיווחה על ביטול צפוי של מכירת מחלקת ביטוחי החיים לחברה בריטית בשל דרישות רגולוציה מחמירות של הבנק המרכזי בניו זילנד. 

הדולר נחלש בכ-0.1% לעומת היואן הסיני ומתחזק ב-0.16% מול הין היפני.