קיבלו צו הרחקה מנתב"ג? אז מה: פליי פארק ממשיכה לפעול בשטחי נמל התעופה

לאור ריבוי תלונות על שירות לקוי, בסוף אפריל הוציאה רשות שדות התעופה צו הרחקה לחברה • אבל במציאות, לא נראה שחל שינוי בהתנהלות החברה • תגובת החברה: "הצו לא תקף לגבינו. חבל שלא מציינים את עשרות אלפי הלקוחות שכן נהנים ממחיר נמוך ושירות מצוין"

צילום מסך מתוך אתר חברת FlyPark
צילום מסך מתוך אתר חברת FlyPark

"צו הרחקה? אין לי מושג, רק היום קיבלתי לפחות 30 הזמנות", כך אמר לנו מוקדן טלפוני של חברת FlyPark שמציעה שירות חניה לרכב עבור הטסים מנתב"ג.

לאור ריבוי תלונות, באפריל השנה הוציאה רשות שדות התעופה צו הרחקה לחברת FlyPark בטענה כי היא מפעילה "חניון פיראטי ובלתי חוקי", וכי "נציגי החברה היו מעורבים בוויכוחים סוערים עם לקוחות בשטחי נתב"ג". על הצו היה חתום שמואל זכאי, מנהל נתב"ג כשהוא תקף ל-12 חודשים. הצו אוסר על חברת FlyPark או על עובדים ונהגים מטעמה להיכנס לשטחי נתב"ג (למעט לצורך נסיעה לחו"ל). הצו חל גם על רכבים מטעם החברה ועל איסוף או השבת מכוניות לנוסעים - מה שמתרחש מדי יום, מה שמראה שבמציאות, הצו לא מיושם. החברה אמנם הגישה ערר על הצו אך ברשות שדות התעופה מבהירים כי אין פירוש הדבר שהצו מבוטל או בוטל. יתרה מכך מבהירים כי "צו ההרחקה של מנהל נתב"ג עומד על כנו. נעביר את הנושא למשטרה כדי לאכוף את הצו".

התלונות, שעלו אחרי חג הפסח, כללו טענות לעיכוב בהחזרת מכוניות שהושארו לחניה, להחזרה של מכוניות מלוכלכות ומרוקנות מדלק ואף לאובדן מפתח הרכב. תלונה שהעביר ל"גלובס" נוסע שהשתמש בשירותי החברה השבוע מספר סיפור דומה: לפני יומיים חזר ב' עם משפחתו לארץ. את הרכב שלו הוא השאיר בשירותי החניה של FlyPark, "כשחזרנו הודעתי להם שנחתנו ולאחר המתנה של כשעה ורבע (עם חמישה ילדים) אמרו שאיבדו את המפתח של הרכב.

"אמרו לנו לנסוע חזרה הביתה במוניות ואז לחזור אליהם במונית לאסוף את הרכב עם המפתח הרזרבי. לשמחתי, הרכב היה במגרש (אף על פי שבתחזוקה ירודה ביותר). כמובן שהחלפתי את הקוד והצילינדרים ברכב - סה"כ נזק של 1,800 שקל פלוס חצי יום עבודה. ואין עם מי לדבר: השארתי עשרות הודעות בשירות הלקוחות, פעמיים התקשרו אלי אנשים שלא היו מוכנים להזדהות בשמם המלא, נתנו טלפונים שאף אחד לא עונה בהם, או שעונים ומבטיחים שעוד מספר דקות יחזרו ולא חוזרים".

הרעיון עליו מושתת שירות החניה שמציעה החברה הוא של איסוף המכוניות מהטרמינל לפני ההמראה, אחסון המכונית בחניונים חיצוניים והחזרתו לנתב"ג עם הנחיתה. השירות עולה 99 שקל (או 149 שקל כולל שטיפת המכונית). המחיר לחניה עומד על 35 שקל לחניה רגילה ו-45 שקל לחניה מקורה. מחירי החניונים לטווח ארוך בנתב"ג עומדים על 40 שקל ליממה לחניה לא מקורה ועל 70 שקל לחניה מקורה. כדאי לכל נוסע לעשות את החישוב מראש בהתאם למשך ימי השהות בחו"ל, אל מול נסיעה במונית או ברכבת ובכלל בידי מי אתם בוחרים להשאיר את הרכב שלכם.

תגובת FlyPark: "חברת FlyPark נותנת שירות לטסים מנתב"ג תוך כדי הקפדה על איכות שירות הגבוהה ביותר עם מעל עשרות אלפי לקוחות מרוצים וקבועים שחוזרים אלינו כל חופשה או נסיעה על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר ולחסוך בעלות החניה כמעט 40% לעומת מחיר חניה רגיל בנתב"ג. אנו שמחים על ההתעניינות המבורכת של "גלובס" בחברתנו ובאובדן המפתח של הלקוח הבודד, דבר שטופל על ידנו במידי מרגע נחיתת הלקוח ועד רגע החזרת הרכב, חבל שבשונה לא מציינים את עשרות אלפי הלקוחות שכן נהנים ממחיר נמוך ושירות מצוין של חברתנו. בנוגע ל"צו", נציין שהוא לא תקף לגבינו - הרי החניון שלנו ממוקם מחוץ לנתב"ג עם רישיון עסק מסודר לפי החוק והנהלים, אנו נותנים ונמשיך לתת שירות לעשרות אלפי לקוחותינו".