סטארט-אפ של ילד בן 12 קיבל אישור מהרגולטור להנפקת מטבע דיגיטלי

האישור ניתן ע"י רשות ניירות ערך האמריקאית לסטארט-אפ הגיימינג האמריקאי Pocketful of Quarters • אסימוני המשחק, המבוססים על הבלוקצ'יין של את'ריום, יאפשרו למשתמשים להעביר דמויות או תוספים שנרכשו בין משחקים שונים • ה-SEC הבהירה כי תיאסר מכירת האסימונים בזירות מסחר

Pocketful of Quarters  / צילום: אתר החברה
Pocketful of Quarters / צילום: אתר החברה

בצעד תקדימי הודיעה רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) ביום חמישי האחרון כי היא מאשרת לחברה להנפיק אסימונים דיגיטליים על הבלוקצ'יין של את'ריום, בלי לסווג אותם כניירות ערך. האישור ניתן לסטארט-אפ הגיימינג Pocketful of Quarters, שמייסדו הוא ג'ורג' ויקסנר (George Weiksner) בן ה-12 מהעיר גריניץ' שבקונטיקט, המכהן גם כמנכ"ל החברה.

זוהי הפעם הראשונה שבה ה-SEC מאשרת לפרויקט מבוסס את'ריום, באמצעות מכתב no-action, כי לא תנקוט נגדו פעולת אכיפה עתידית. הסטארט-אפ Pocketful of Quarters (בעברית, מלוא הכיס רבעי דולרים) פיתח פלטפורמה, שתאפשר לפעילים במשחקי מחשב להעביר בין משחקים שונים את הדמויות ואת התוספים השונים שהם קונים עבור המשחקים. הפלטפורמה משתמשת באסימונים דיגיטליים הנקראים Quarters, המבוססים על תקן ERC-20 של את'ריום. מחירם של אסימוני הקוורטר, המוגדרים כמטבעות דיגיטליים "יציבים" (stablecoins) הצמודים לדולר האמריקאי, נקבע על 400 Quarters לדולר.

האישור למכירת אסימוני קוורטר, שניתן על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית, לווה בכמה הבהרות והגבלות משמעותיות. כך למשל, האסימונים ישמשו למשחקים בלבד, ונאסר על המשתמשים למכור אותם בזירות מסחר, כפי שנמכרים מטבעות דיגיטליים בבורסות קריפטו.

נוסף על כך, נאסר על Pocketful of Quarters ועל מפתחי הפלטפורמה שלה להשתמש בהכנסות ממכירות אסימוני הקוורטר לצורך פיתוח הפלטפורמה. לפיכך, האסימונים האלה מוגדרים כאסימוני-שירות (utility token), שישמשו אך ורק לביצוע פעולות בתוך פלטפורמת המשחקים. כמו כן, על פי הוראות ה-SEC, כל המשתמשים הרשומים, המפתחים והמנהלים של פלטפורמת המשחקים יהיו כפופים באופן קבוע להליכים של זיהוי לקוחות (KYC) ומניעת הלבנת הון.

למרות כל המגבלות, כאמור, האישור שניתן על ידי SEC לפרויקט המבוסס על טכנולוגיית המטבעות הדיגיטליים של את'ריום, הוא צעד חסר תקדים. זאת עשויה להיות בשורה חיובית בהחלט לא רק עבור תעשיית הבלוקצ'יין, אלא גם עבור כל צעיר או צעירה שחולמים להקים מיזם חדש בתחום.

השווי של את'ריום צנח החודש ב-28%

את'ריום, פלטפורמת הבלוקצ'יין הגדולה בעולם אחרי רשת הביטקוין, הצליחה לצבור בארבע שנות פעילותה מאות אלפי משתמשים וקהילת מפתחים גדולה בעולם. הבלוקצ'יין של את'ריום, שהושק ב-2015, היה הראשון שאפשר יצירה ושימוש בחוזים חכמים. ב-15 בספטמבר תיערך בישראל ועידת Ethereal במסגרת אירועי "שבוע הבלוקצ'יין" בתל-אביב, וצפויים להשתתף בה, בין השאר, שניים ממייסדי את'ריום - ויטליק בוטרין וג'וזף לובין.

ובינתיים, החמסין של יולי לא מצליח לחמם את שוק המטבעות הדיגיטליים. עם תחילתו של השבוע האחרון לחודש יולי, נע היום מחיר הביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק, סביב 9,520 דולר, אחרי ירידה של 11% מתחילת החודש. עם זאת, שער הביטקוין (BTC) עדיין גבוה ב-156% משהיה בתחילת 2019. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-170 מיליארד דולר - כ-64% משוויו של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים, המונה כיום 2,391 מטבעות שונים, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

במקום השני בשווי השוק שלו, את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ׳יין את'ריום, איבד מתחילת החודש 28% מערכו. שער האת'ר, שנע היום סביב 209 דולר ליחידה, גבוה ב-56% משהיה בתחילת השנה. מחירו הנוכחי משקף לאת'ריום שווי שוק של כ-22 מיליארד דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.