כן פייט קיבלה ארכה לכינוס אסיפת בעלי מניותיה עד הגשת הערעור נגד קפיטל פוינט

בעקבות גיוס של 3.2 מיליון דולר שערכה החברה באפריל האחרון, זיהתה קפיטל פוינט אפשרות של השתלטות על החברה • היא רכשה מניות בחברה ודרשה כינוס של אסיפה כללית להחלפת הדירקטוריון • כן פייט החליטה להילחם

פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט / צילום: איל יצהר

בית המשפט העליון אישר היום (ב') לחברת התרופות כן פייט שלא לכנס אסיפה כללית להחלפת הדירקטוריון שלה. זאת, עד שידון הערעור שלה במסגרת המאבק שלה בניסיון ההשתלטות העוינת של חברת ההשקעות קפיטל פוינט. הערעור ידון בבית המשפט העליון עד דצמבר הקרוב לכל המאוחר, ועד שיתקיים, כן פייט ממשיכה להתקיים במתכונת הנוכחית.

כן פייט  נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 34 מיליון שקל, ואילו קפיטל פוינט  נסחרת לפי שווי של 47 מיליון שקל.

כן פייט, בראשות פרופ' פנינה פישמן, מפתחת תרופות למחלות דלקתיות וסרטן. לאחר שנים רבות של פעילות ללא הכנסות, שריפה של קרוב ל-100 מיליון דולר מיליון דולר ומספר כישלונות בניסויים קליניים גדולים במוצרי הדגל של החברה, ירד מחיר המניה שלה ירידה חדה. זאת על אף שהנהלת החברה ממשיכה להאמין בצנרת המוצרים שלה ומעוניינת להיכנס לניסוים חדשים בתקווה להוכיח שיש בסיס לאמונתה.

בעקבות גיוס של 3.2 מיליון דולר שערכה החברה באפריל האחרון, זיהתה קפיטל פוינט אפשרות של השתלטות על החברה. היא רכשה מניות בחברה - 12.9% ממנה - ודרשה כינוס של אסיפה כללית להחלפת הדירקטוריון.

כן פייט החליטה להילחם במהלך ברמה המשפטית, ואף שתחילה קבע בית המשפט בתל-אביב כי עליה לכנס את האסיפה לא יאוחר מה-18.7, הרי שכעת אחרי ערעור לעליון, הוחלט בכל זאת לדחות את האסיפה לפחות עד מועד שמיעת הערעור. השופטת יעל וילנר הסבירה כי לכן פייט יש סיכוי לנצח, וכי עריכת האסיפה לפני שמיעת הערעור עלולה לשנות את המצב החברה באופן בלתי הפיך.

את כן פייט ייצג עו"ד יצחק אברהם ואת קפיטל פוינט יצגו עו"ד אמיר אבני ועו"ד יניב לוי.