פואמיקס מגייסת 64 מיליון דולר בהון וחוב לקראת היציאה לשיווק

אורבימד מובילה את הסבב יחד עם Perceptive Advisors

חברת התרופות פואמיקס הודיעה היום (ג') על גיוס חוב בהיקף של 50 מיליון דולר, מקרן אורבימד ו-Perceptive Advisors, קרן השקעות המתמחה במדעי החיים. עוד תגייס החברה הון בהיקף של 14 מיליון דולר בהנפקה פרטית ל- Perceptive Advisors בלבד.

ההון הונפק לפי מחיר של 2.09 דולר למניה, דיסקאונט של 2% על מחיר המניה במסחר בסוף אתמול. בשעה זו עולה מניית החברה 14%, כלומר למחיר גבוה ב-16% מזה בו בוצעה הנפקת ההון.

פואמיקס מפתחת תרופות המבוססות על קצף. המוצרים המובילים שלה הם אנטיביוטיקה בקצף לטיפול באקנה ובמחלת העור רוזציאה. המוצר לאקנה הוגש ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, ותקבל את תשובת הרשות עד ה-20 באוקטובר (האם המוצר אושר, נדחה או שדרוש מידע נוסף). המוצר לרוזציאה עבר ניסויים קליניים והחברה נערכת להגיש אותו לאישור בקרוב.

המימון הוא מדורג כך שמתוך סכום החוב, 15 מיליון דולר יועברו לחברה מיידית, 20 מיליון עם השגת מספר אבני דרך רגולטוריות (אישור מוצרים) ו-15 נוספים עם השגת אבני דרך מסוימות הקשורות במכירות. החברה מסרה כי המימון ישמש להגשת הבקשה לאישור המוצר לרוזציאה, ואם שני המוצרים יאושרו - להשקה ולשיווק.

פואניקס הוקמה ברחובות ב-2003 על ידי מאיר עיני ודב תומרקין. החברה התנהלה בתנאי מימון חסכניים מאוד, כך שבאמצעות 10 מיליון דולר שגוייסו לאורך השנים ממשקיעים פרטיים וכן מימון שנבע משיתופי-פעולה עם חברות תרופות בינלאומיות, הצליחה להגיע למוצרים בשלבי ניסויים מתקדמים ולמימון לפני הנפקה של כ--9 מיליון דולר ב-2014. לקראת הנפקתה בנאסד"ק בסוף 2014, הוחלפה הנהלת החברה בקבוצה אמריקאית, ומאז קצבי הגיוס הם קצת אחרים: מאז 2014 גייסה החברה 258 מיליון דולר, לא כולל הגיוס הנוכחי. הגיוס האחרון התקיים לפני קצת פחות משנה, ובו גייסה החברה 70 מיליון דולר.

על הרקע הזה אפשר להבין את היחידה של 65% במחיר המניה מאז ההנפקה למרות ההתקדמות של החברה בניסויים ולקראת שיווק, פחות או יותר על פי התוכנית הצפויה. שווי החברה נשאר בערך אותו הדבר מאז ההנפקה.