42 נטלו טפסי רישום, רק כ-10 ייכנסו: החלה ההרשמה החלה ההרשמה למפלגות המתמודדות לכנסת ה-22

לפי ההערכות, למעלה מ-30 רשימות יתמודדו, וכ-9 עד 10 סיעות יצליחו לחצות את אחוז החסימה • בין הנרשמים הראשונים נמצאת מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, אשר ציין אתמול כי לא קיבל פנייה מאיילת שקד להצטרף לרשימת הימין המאוחד

קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף
קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

הבוקר (ד') החלה במסדרונות הכנסת ההרשמה למפלגות המתמודדות לכנסת ה-22. רק בפברואר ועדת הבחירות המרכזית ניהלה שני ימי רישום זהים, והנה כעבור 6 חודשים, כל המהלך חוזר על עצמו במדויק.

אתמול (ג') הודיעה ועדת הבחירות כי 42 רשימות נטלו טפסי רישום, אך אין זה אומר שכולם יתמודדו. לפי ההערכות, למעלה מ-30 רשימות יתמודדו, וכ-9 עד 10 סיעות יצליחו לחצות את אחוז החסימה הגבוה של 3.25% (שנקבע ב-2015), כלומר 4 מנדטים לפחות לסיעה אחת.

בין הנרשמים הראשונים נמצאת מפלגת זהות בראשות משה פייגלין. פייגלין ציין אתמול בכלי התקשורת כי לא קיבל פניה מיו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, להצטרף לרשימתם. בבחירות לכנסת ה-21 גרף פייגלין 118 אלף קולות, המהווים 2.74% מסך הקולות, ולא הצליח להיכנס לכנסת.

המפלגות הגדולות, בהן הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו, איחוד הימין ואחרות, צפויות להירשם מחר בשעות הערב. מפלגת העבודה תקיים היום בערב ועידת מפלגה לאישור האיחוד עם מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס, ומחר ילכו להירשם לבחירות - בנפרד מהמחנה הדמוקרטי של מרצ ואהוד ברק, מה שנתפס כאכזבה גדולה בשמאל-מרכז ומעלה חשש של אובדן קולות.