אחרי המחיקה של בזק על פלאפון: דסק"ש תבצע הפחתת ערך של עד 600 מיליון שקל על ההשקעה בסלקום

דסק"ש צפויה לרשום הפחתת ערך מוניטין על ההשקעה בסלקום ברבעון השני • ההודעה מגיעה על רקע ירידה בשווי השוק של חברת הסלולר שמנייתה משלימה קריסה של 75% מפברואר 2017

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

אחרי שחברת בזק הודיעה מוקדם יותר השבוע על הפחתת ערך ענקית על ההשקעה בפלאפון, כעת מגיע תורה של סלקום. חברת דסק"ש הודיעה היום (ה') כי תבצע הפחתת ערך על השקעתה בחברת הסלולר בגובה של 500-600 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של השנה.

דסק"ש  הודיעה כי לאור הירידה הגדולה בשווי השוק של סלקום, והעלייה בתשואות אגרות החוב שלה במהלך הרבעון השני של שנת 2019, ביצעה החברה בחינה להערכת ירידת ערך המוניטין והמותג המיוחסים לסלקום. הודעה זו מגיעה על רקע ירידה בשווי השוק של חברת הסלולר שמנייתה משלימה קריסה של 75% מפברואר 2017. לפי הבדיקה התקבלה אינדיקציה ממעריך שווי חיצוני לגבי ההפחתה. סלקום עצמה לא צפויה לרשום בדוחות הפחתה בגין ירידת ערך מוניטין.

הודעה זו של דסק"ש לגבי סלקום, יחד עם ההודעה של פלאפון כאמור, ממחישה עוד יותר את עומק הבור של חברות הסלולר ואת הקושי של שוק הסלולר שרחוק מלהתאושש על רקע שחיקה בהכנסות. בכך יש בשורה רעה מאד לכל שוק התקשורת ולמשקיעים. מדובר בהערכה פנימית ראשונית.

מניית סלקום  מאבדת כעת גובה בבורסה בתל-אביב, וזאת בהמשך לירידות שנרשמו מוקדם יותר השבוע עם פרסום הורדת הערך הצפויה לחברה המתחרה פלאפון, הודעה שהשפיעה על החברות באופן רוחבי. בכך מניית סלקום משלימה קריסה של 75% מהרמה שנרשמה בחודש פברואר של 2017.