אמות הורידה את התחזית השנתית; המניה הגיבה בירידה של יותר מ-3%

גם הרווח ברבעון ירד, בשיעור של 6% • מנגד, ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון עלתה ב-4% ותזרים המזומנים הנקי מפעילות (FFO) צמח ב-11%

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות / צילום: פרטי
אבי מוסלר, מנכ"ל אמות / צילום: פרטי

חברת הנדל"ן המניב אמות , הנמצאת בשליטת קבוצת אלוני חץ , פרסמה היום (ב') דוחות כספיים לרבעון השני ולחצי הראשון של 2019.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון של אמות, אותה מוביל המנכ"ל אבי מוסלר, עמדה על כ-178 מיליון שקל, עלייה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל. זאת, על רקע אכלוס פרויקט מגדל ToHa, שהוקם סמוך לצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון בתל-אביב, החל מחודש ינואר השנה. במגדל מחזיקה אמות בחלקים שווים עם חברת גב ים. ה-NOI מנכסים המושכרים יותר משנה נותר יציב ברמה של כ-171 מיליון שקל.

תזרים המזומנים הנקי מפעילות (FFO) צמח ברבעון ב-11% והסתכם בכ-135 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה אמות ירידה של 6% ברווח הנקי ברבעון, לרמה של כ-159 מיליון שקל, עקב עלייה בהוצאות המימון בעקבות עלייה בקצב האינפלציה (מדד המחירים) ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אמות עם NOI של 353 מיליון שקל, שיפור של 4.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. ה-FFO צמח ב-7.7% והסתכם בכ-257 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 5.6% ברווח הנקי לרמה של כ-262 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של כ-87 מיליון שקל, שיחולק למחזיקי מניות החברה בתחילת ספטמבר.

בנוסף, בהנהלת אמות הפחיתו את תחזית ה-NOI השנתית שלה בכ-2-6 מיליון שקל, מרמה של 717-727 מיליון שקל (עליה דיווחה בחודש מאי במקביל לפרסום דוחות הרבעון הראשון), לרמה של 715-721 מיליון שקל. ה-FFO צפוי להסתכם השנה ב-511-517 מיליון שקל, ירידה של 3-9 מיליון שקל לעומת התחזית הקודמת.

אמות מחזיקה כיום ב-103 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 1.4 מיליון מ"ר, מרביתם שטחי משרדים ומסחר. שיעור התפוסה הממוצע בנכסי החברה עמד בסוף יוני על 97.1%.

בחברה מציינים כי בימים אלה אמות מקימה 4 פרויקטים - מגדל משרדים בחולון, פרויקט לוגיסטיקה במודיעין, מגדלי משרדים בבני ברק (מתחם הלח"י) ומתחם ה-1000 בראשון לציון מערב. היקף ההשקעה הצפוי הכולל בפרויקטים צפוי להסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל (חלק החברה), כאשר יתרת ההשקעה הצפויה בהם במהלך 5 השנים הבאות מוערכת בכ-1.3 מיליארד שקל.

מניית אמות הגיבה לדוחות ולעדכון התחזית בירידה של 3.5%. בשנה האחרונה רשמה המניה התקדמות של 44% ושוויה של החברה הגיע לכ-9.1 מיליארד שקל.

מוסלר ציין היום כי "שיווקו של פרויקט ToHa1 (תוצרת הארץ) הסתיים ובימים אלה המגדל נמצא בשלבי אכלוס מתקדמים. אנו צופים כי ה-NOI שיניב הבניין בתפוסה מלאה יסתכם בכ-95-100 מיליון שקל (חלק החברה הוא 50%). אנו עדים להמשך מגמת הביקושים הערים לשטחי משרדים בסטנדרט גבוה ולכן אנו פועלים לייזום ופיתוח פרויקטים נוספים. בהתאם, אנו ממשיכים לקדם את שלב ב' של פרויקט תוצרת הארץ, לאחר שבחודש אוגוסט אושרה להפקדה תב"ע מקומית לתוספת זכויות בנייה בשטח של 140 אלף מ"ר עילי על ידי הוועדה המקומית של תל אביב. ככל שנחליט להתקדם ולבנות את שלב ב', התקציב להקמתו ינוע סביב 2 מיליארד שקל, כשחלקנו יעמוד על כמיליארד שקל".